Köpte för ett tag sedan en LED stripe från detta företag. Ok,priser och snabb leverans. Köpte deras varmvita LED stripe med 3528 diodrarna för 149kr. Väldigt behagligt ljus från denna i ett litet format. Ett tips till er som vill köpa inom Sverige.
PS. Köper man deras Varmvita LED stripe med 5050 diodrarna för 199kr och löder bort anslutningarna i ändan så har man en billig RGB slinga
OBS! Ingen garanti på att det går att göra om varmvit 5050 slinga till RGB. Det finns tydligen 5050 diodrar som enbart kan lysa vitt.
Jag har inte mätt upp det än,springer ut i bodan och hakar på spänningsagget . Återkommer...
Är själv nyfiken på det. Läste på nätet på en liknande slinga och där stod det 4,8W/5m. Låter lite tycker jag.
Nu resultatet: Vid 12v drar slingan (5m) 1180mA. Så 236mA per meter är ju inte mycket. Den drar mindre än vad jag hade räknat med och det är en stor fördel för mig. Skall montera lite LED stripe i helgen nu.
Sökte på företaget och undra om det kan vara denna firma? Tänkte till dom som vill handla men inte är medlem hos Tradera.
Priserna är dom samma och märket på produkterna är Ecosmart.
Väntar själv på att den varmvita 5050 slingan skall dimpa ner i brevlådan. Fördelen med denna slinga och den med 3520 diodrarna är att dom inte är ingjutna i silicon som dom som är tänkt att kunna använda ute. Man har ju läst om överhettning på dom som är inbakade. En fundering kring slingan med 5050 diodrar jag har är att det måste vara onödigt mycket ström som går åt för att få vitt ljus? Har läst att denna slinga drar upp emot 2A per färg vid full effekt. Är en RGB slinga kopplad för att lysa "fast" vit så blandar man ju in alla färger på en gång. 6A/5m full effekt?
Lysdioder har väl "full" verkningsgrad oavsett färg? D.v.s. en viss total effekt in i röd+grön+blå ger ungefär samma ljusstyrka som samma effekt in i en vit lysdiod?
Glömde nästan bort att jag har en RGB slinga hemma med 5050 diodrar kopplad för vitt ljus. Har tänkt sätta upp den ute till våren. Kopplade in slingan och den drar 2530mA/5m vid 12V. Nu är inte denna slinga från där jag länkade till. Den jag har hemma är inguten. Ska bli intressant och jämföra med slingan från Tradera/LED warehouse.
Kom att tänka på att RGB kontrollern är specad 12V/6A.
En iakttagelse jag gjorde när jag slog på nätagget med 5050 slingan anluten var att Ampmätaren for upp till 6560mA i ca 1 sek för att sen snabbt falla ner till 2530mA.
Detta fenomen kan ju mycket väl bero på mitt labagg
Nu vet jag att detta priserna var för att du köper i sverige, men på ebay.se så kan du köpa 20 meter för ca 150kr med frakt, istället för 5 meter för ca 150kr utan frakt. Här är en länk...
Jag köpte där, alla sidor är på svenska. fast sakerna skickas från asien. så frakten tar några dagar extra.
Jag har testat alla slingor och av 1200 LED så är det inte en enda som lyser mindre eller inte alls.