Inte jag som anställer men mitt företag och en är tänkt att börja jobba i samma arbetslag som mig.
För att se vad jobbet handlar om så ta en titt i den här tråden http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... =2&t=54188
Det är alltså järnvägsvagnar mestadels SJ ABs, som är bygde mellan 1942-1994 och moderniserade i flera omgångar så det är både riktigt gammal teknik och ny i en enda salig blandning.
Men man är även lika mycket rörmokare som elektriker i den här jobbet och man ska inte vara rädd för lite skit när man fixar en äcklig toalett.
http://www.euromaint.se/sv/EuroMaint/Ka ... iga-jobb1/
A: Varför inte bli min arbetskollega på Euromaint i sthlm
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: A: Varför inte bli min arbetskollega på Euromaint i sthl
E U R O M A I N T
Ett så typiskt engelskt ord, utan förankring i det svenska språket.
Jag har ofta undrat över detta fenomen
Finns det en förklaring?
Ett så typiskt engelskt ord, utan förankring i det svenska språket.
Jag har ofta undrat över detta fenomen
Finns det en förklaring?
Anpassning till internationell marknad (och investeringar). Sedan är det väl många utländska företag som etablerar sig här?
För att vi ska vara coola och internationella tror jag.
Eller så är det att det inte ska höras på vårat företagsnamn vad vi sysslar med.
Eller så är det att det inte ska höras på vårat företagsnamn vad vi sysslar med.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Tack för svaren Jovisst kan det anses Coolt! Men det var en allmän fundering på det hysteriska sökandet efter engelska namn! Varför inte kinesiska direkt?
Kolla historien
SJ AB (förutvarande SJ Resor), persontrafik
Green Cargo AB (förutvarande SJ Gods/SJ Cargo), godstransporter
Euromaint AB (förutvarande SJ Maskindivision/SJ Teknik), verkstäder med mera
Train Tech Engineering AB (del av förutvarande SJ Maskindivision/SJ Teknik), ingenjörs- och tekniktjänster
Unigrid AB (förutvarande SJ Data), it-verksamhet (har därefter köpts upp av det franska bolaget Capgemini i partnerskap med det norska bolaget EDB Business Partner)
Jernhusen AB (förutvarande SJ Fastigheter), fastigheter
Trafficare AB
Nästan alla engelska namn med tillägget Aktiebolag Det var det jag ville lyfta fram
Det enda jag verkligen gillar är fastighetsförvaltningen! Men det är ju personligt
Kolla historien
SJ AB (förutvarande SJ Resor), persontrafik
Green Cargo AB (förutvarande SJ Gods/SJ Cargo), godstransporter
Euromaint AB (förutvarande SJ Maskindivision/SJ Teknik), verkstäder med mera
Train Tech Engineering AB (del av förutvarande SJ Maskindivision/SJ Teknik), ingenjörs- och tekniktjänster
Unigrid AB (förutvarande SJ Data), it-verksamhet (har därefter köpts upp av det franska bolaget Capgemini i partnerskap med det norska bolaget EDB Business Partner)
Jernhusen AB (förutvarande SJ Fastigheter), fastigheter
Trafficare AB
Nästan alla engelska namn med tillägget Aktiebolag Det var det jag ville lyfta fram
Det enda jag verkligen gillar är fastighetsförvaltningen! Men det är ju personligt
Om du gör affärer med ett företag, vill du då att det ska vara ett genuint och kulturellt autentiskt företagsnamn? Eller något som du kan uttala eller stava till?
Jag kanske kan rekommendera stålkonstruktioner från det fina Kinesiska företaget http://www.kuken.com ?
På samma sätt ska vi svenskar vara lite försiktiga med namn som "Järker" när vi säljer till USA. Jobbar du med norrmän ska man inte "pula lite med datorn". osv osv
En kille hade en engelsk chef på Ericsson och skulle snabbt bara säga att: -"Jag kan inte KOMMA på mötet för jag ska spela FAGOTT i FACKETS orkester."
Den översättning blev fel på 3 ställen.
Det finns massor av saker att tänka på vid val av firmanamn.
Jag kanske kan rekommendera stålkonstruktioner från det fina Kinesiska företaget http://www.kuken.com ?
På samma sätt ska vi svenskar vara lite försiktiga med namn som "Järker" när vi säljer till USA. Jobbar du med norrmän ska man inte "pula lite med datorn". osv osv
En kille hade en engelsk chef på Ericsson och skulle snabbt bara säga att: -"Jag kan inte KOMMA på mötet för jag ska spela FAGOTT i FACKETS orkester."
Den översättning blev fel på 3 ställen.
Det finns massor av saker att tänka på vid val av firmanamn.
Ligger lite fel geografiskt annars hade jag skickat en ansökan.