Modifiera ljusramp

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Peter_Karlsson

Modifiera ljusramp

Inlägg av Peter_Karlsson »

Hej,

Jag har planer på att modifiera en blixtljusramp för att kunna förprogrammera unika blixtmönster. Vill komma så billigt undan som möjligt och har bestämt mig för följande;
http://www.ljusgiganten.se/81-svealux-p ... 200mm.html
Min fråga är ifall någon kan hjälpa mig med att hitta komponenter samt styrning för mitt ändamål. Jag har kikat runt på en massa olika sidor bl a biltema m.m men utan resultat. Hade gärna uppskattat lite vägledning. :|
Fimo

Re: Modifiera ljusramp

Inlägg av Fimo »

Tror att du ska skaffa lösa moduler med leds, och en arduino eller liknande. Den du har länkat till har ju en del mönster, vad hade du tänkt för mönster?
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Användarvisningsbild
FormerMazda

Inlägg av FormerMazda »

Har du tänkt att köpa rampen du länkar till och modifiera den?
I så fall spar du nog en del arbete, men vi kan inte svara på hur du ska göra förrens du har den hemma och lyft på locket.

Ska du bygga helt eget så följ Lasp's råd, det finns avhandlat sen tidigare vad som krävs för att bygga eget.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Det står i länken att "varje modul är inkapslad i silikon samt epoxy". Det betyder med största sannolikhet att en modifikation är mycket svår. Såtillvida den inte har en "centralmodul" med sladdar till alla andra moduler, då byter man bara ut centralmodulen. Den kommer förprogrammerad med 35 stycken olika blinksekvenser, behöver man verkligen fler? :)
Skriv svar