Söker någon som kan hjälpa till med enklare programmering.
RaspberryPi eller liknande ska programeras för ljuduppspelning och slå av/på något via reläer. Allt ska styras via hemsida/mobil.
Jag tror det rör sig om runt en halv dags jobb. Offert på fast pris önskvärt mot kravspecifikation.
Du bör ha företag och kunna skicka faktura.
Skriv här eller skicka PM.
Tillägg:
Jag står självklart för material och andra eventuella kostnader.
T: Hjälp med programmering
T: Hjälp med programmering
Senast redigerad av zeus 1 februari 2013, 15:41:41, redigerad totalt 1 gång.
Re: T: Hjälp med programmering
Det du beskriver känns som betydligt mer än en halv dags jobb. Bara att ta ställning till din kravspec och skriva offert lär ju ta någon timme. Menar du verkligen 4 timmars jobb?
Det kan ju iofs vara jag som är en usel programmerare
Det kan ju iofs vara jag som är en usel programmerare

Okej, jag vet inte riktigt. Skrev som sagt bara vad jag trodde.
Fick för mig att det var en ganska enkel sak att göra, men om någon är intresserad är jag villig att diskutera hur lång tid det kan tänkas ta.
Det är bara en prototyp som ska funka en gång, så okej om det är lite hafsigt gjort och med färdig kod.
Kan specificera lite mer:
-Kunna spela upp en mp3 fil från USB. Borde funka direkt?
-"Sida" som går att nå via annan dator eller mobil. Innehåller 4-6 knappar.
-Knapparna ska starta och stoppa ljudet samt kunna växla utgång hög eller låg så att jag kan styra relä.
Fick för mig att det var en ganska enkel sak att göra, men om någon är intresserad är jag villig att diskutera hur lång tid det kan tänkas ta.
Det är bara en prototyp som ska funka en gång, så okej om det är lite hafsigt gjort och med färdig kod.
Kan specificera lite mer:
-Kunna spela upp en mp3 fil från USB. Borde funka direkt?
-"Sida" som går att nå via annan dator eller mobil. Innehåller 4-6 knappar.
-Knapparna ska starta och stoppa ljudet samt kunna växla utgång hög eller låg så att jag kan styra relä.
Ok, då klarnar det lite. Du skrev Raspi eller liknande, innebär detta att att du kan tänka dig en annan hårdvara också - i så fall är jag intresserad. PM kommer inom kort.
Hårdvara helt frivillig, mer ser gärna att det är något inte helt okänt.
Välkommen med PM.
Välkommen med PM.