Hur rättar jag till problemet med att den bit jag fräser blir vänd 180 grader fel m a o om jag står bakom fräsen så är den rätt ?
Jag kan ju inte stå bakom fräsen hela tiden ! Kan felet ligga i mach 3 eller i V-carve som jag kör? Tacksam för svar.
Mach 3 felvändt.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Mach 3 felvändt.
Mach3 gör som den blir tillsagd, så nåt med V-Carve låter som om det är fel inställt. Är detta ett nytt fenomen och allt har varit korrekt innan?
- Klas-Kenny
Om det är V-Carve eller Mach3 som är felet märker du ju om du står på rätt håll och kollar vad som händer med koordinaterna när du joggar åt olika håll.
X borde vara ökande åt höger och Y borde vara ökande ifrån dig om det är som det ska, är det fel så får du förmodligen ändra läget på Dir-signalen (Förutsätter step/dir-styrning).
X borde vara ökande åt höger och Y borde vara ökande ifrån dig om det är som det ska, är det fel så får du förmodligen ändra läget på Dir-signalen (Förutsätter step/dir-styrning).
X ökar åt höger och Y ökar innåt (ifrån mig) så där verkar det rätt , bilden i mach 3 på det jag skall fräsa är rättvänd och ser ut som det skall göra. Jag vet inte om detta felet fanns tidigare för jag började köra lite fräsning av text när jag såg felet.