Detta blir min första projekt tråd här på forumet. hoppas ni gillar den!
I somras så vart jag väldigt sugen på att bygga en CNC-fräs, läste alla andras projekt trådar och började skissa lite. pratade med Meduza som jag känner och han tipsade om ElectricMans CNC-projekt och design. Bestämde mig ganska direkt för att välja den designen som utgångspunkt började samla delar och skissa vidare. Meduza ritade en lite förstorad modell med några extra finesser.
Förutom att bygga fräsen så har jag haft som mål att hålla priset så lågt som möjligt då en kompis till mig har fått mig att alltid ha "noll kronors vission". har nu köpt/fått alla delar förutom en on/off knapp som jag ska köpa imorgon och har inte behövt betala mer en 1500kr

Går i Waldorfskola där jag har tillgång till snickeri och smedja och världens bästa lärare som även nu under jullovet är där och hjälper mig

Och nu till det lite roligare.. Bygget! Ungefär såhär långt jag kommit. Men imorgon har jag en hel dag att ägna åt detta hoppas hinna såga och montera resten av lådan och kanske lite till. Då kommer det fler bilder!