Någon som kan fräsa komplexa detaljer?
Någon som kan fräsa komplexa detaljer?
Hej
Söker någon som kan fräsa två komplexa detaljer i aluminium eller plast, har ritningen på datan och kan exportera den i dom flesta formaten. Någon seriös och erfaren person som kan göra detta? Bilden nedanför är en liten bit på hur små mått jag menar. Hör av er så skickar jag ritningen om detta är möjligt....
Söker någon som kan fräsa två komplexa detaljer i aluminium eller plast, har ritningen på datan och kan exportera den i dom flesta formaten. Någon seriös och erfaren person som kan göra detta? Bilden nedanför är en liten bit på hur små mått jag menar. Hör av er så skickar jag ritningen om detta är möjligt....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Någon som kan fräsa komplexa detaljer?
Hur djupa är spåren? Längd på biten som ska fräsas?
Spåren: är 5mm djupa och 93mm långa
Detaljen: är 105mm lång och 59mm bred
Detaljen: är 105mm lång och 59mm bred
- tecno
- Kontakt:
Visa bild på hela biten.
Vad är du villig att betala för detta? Du är säkert medveten om att ett special verktyg måste fram för att kunna fräsa spårprofilen pga. det minimala utrymmet du har ritat in (botten 0.5mm frigång).
Vad är du villig att betala för detta? Du är säkert medveten om att ett special verktyg måste fram för att kunna fräsa spårprofilen pga. det minimala utrymmet du har ritat in (botten 0.5mm frigång).
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
- tecno
- Kontakt:
Visst gör man det, men inget verktyg som man tar från hyllan precis om jag inte misstar mig.
/
Senast redigerad av Clue144 4 oktober 2012, 00:09:59, redigerad totalt 2 gånger.
- tecno
- Kontakt:
Ja-du, hur fasen har du tänkt att tillverka den biten? Vad ska denna vara till, kanske du ska titta mera på producerbarhet och göra den i flera detaljer som sammanfogas.
Kan väl inte vara omöjligt fixa till såna bitar. Men mycket tveksamt om någon på detta forum har lämplig utrustning
Vänd dig till en etablerad verkstad på orten. Eftersom du bor i Eskilstuna har jag som förslag http://www.modellteknik.se eller http://www.mikromekanik.se. Men var beredd lätta ordentligt på plånboken
Vänd dig till en etablerad verkstad på orten. Eftersom du bor i Eskilstuna har jag som förslag http://www.modellteknik.se eller http://www.mikromekanik.se. Men var beredd lätta ordentligt på plånboken
Verkar vara svårt med de två helt fyrkantiga innerhörnen. De kanske går att få till med en sänkgnist, men det tar nog några dagar att köra med en sån(?).
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Utan att veta funktion och tillämpning kan man inte avgöra vad som är bästa tillverkningsförfarande!
Så lite mer information, precisera material och eventuellt antal.
Så lite mer information, precisera material och eventuellt antal.
Det kan vara bättre att bygga detaljen av plåtar i lager, men vi behöver som sagt mer info för att kunna ge bra råd...
Skulle nog säga den går o göra ur en bit solid acetal.. De skarpa hörnen är ett problem dock då radiusen på fräsen skulle inte riktigt tillåta det så där skulle man få gå in med en brotch o handforma. Slitsspåren skulle troligen gå att göra med en slitsåg för modellbruk. Räkna dock med att en bunt med blad skulle pajja i processen..
Alltså kostnadseffektiv är inte biten öht. Men inte omöjlig o göra, iaf inte manuellt. Vet inte hur de skulle gå på en cnc.. Tiden är dock svår o motivera här med, den skulle inte bli billig på timpenningen iaf. Inte ens om en av oss hobby filurer gör den.. :/
Alltså kostnadseffektiv är inte biten öht. Men inte omöjlig o göra, iaf inte manuellt. Vet inte hur de skulle gå på en cnc.. Tiden är dock svår o motivera här med, den skulle inte bli billig på timpenningen iaf. Inte ens om en av oss hobby filurer gör den.. :/
Ursäkta en tramsig urspårning, men är komplexa detaljer sådana vars mått beskrivs med komplexa tal?