vettigt objekt?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
hato

vettigt objekt?

Inlägg av hato »

kan detta vara något bra att utgå ifrån vid cnc bygge.
verkar priset ok?
tacksam för tipps

http://www.blocket.se/alvsborg/Storebro ... w=3&last=1
Användarvisningsbild
marr125

Re: vettigt objekt?

Inlägg av marr125 »

Lite för högt pris skulle jag tycka ;) men storebro manskiner för övrigt så tycker jag dom är bra ;)
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Nja så högt är priset i sig inte, men om man kan pruta ett par tusenlappar så kan det säkert vara ett kul objekt att cnc-konvertera!

Det är ju en rätt gammal combimill med gammalt styrsystem, så att köra med originalstyrsystemet är inte så roligt (rätlinijestyrning) men om den mekaniskt är i fint skick så är det ju bara att konvertera och så har man en riktigt kul maskin!
Användarvisningsbild
marr125

Inlägg av marr125 »

De beror på hur skadad den kan vara efter att den gått i skola de brukar ju kunna va massa i körningar i bordet och så men 21 000 kanske beroende på skick och funktion ;) annars en så är de ju så de går å fräsa lite tyngre saker i den och de är posetivt vid ett cnc bygge =)

EDIT: Och sen är de inga verktyg med verkar de som :humm:
hato

Inlägg av hato »

Tack för era kommentarer.
Hade i så fall tänkt bygga ett nytt styrsystem.
I dag använder jag Mach3 och stegmotorer till en mindre cnc och tycker att det fungerar bra.
Problemet är ju att man kör på död räkning så man vet ju inte var man är positionerad i verkligheten, funkar detta på en större maskin?
Användarvisningsbild
NeoTech

Inlägg av NeoTech »

Va själv o titta på den där.. Det är den gamla modellen med påhängs motorer.. Så i praktiken är det en manuell maskin som fått motoriserad rätlinjestyrning bara.

Den va inte i jättebra skick heller, men för det priset har man råd o laga lite saker. =)
Skriv svar