Musikkontrollerad LEDlist

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
GustavP

Musikkontrollerad LEDlist

Inlägg av GustavP »

Hejsan :)

Köpte för ett tag sedan en musikkontroller (om det nu är så den kallas http://www.ebay.com/itm/370617903066?ss ... 1497.l2648) för att kontrollera en 1m RGB 5050 slinga.
Tyvärr kan inte kontrollen endast blinka i takt till musiken i en enskild färg (röd). Har därför fått för mig att jag borde kunna koppla den röda delen av listen till samtliga uttag för RGB och borde då få en list som blinkar rött. Eftersom jag då (enligt mig) kortsluter kontrollern genom att koppla samman R-,G- och B-uttagen vill jag inte försöka något eget och bli en kontroller fattigare utan rådfrågar då här istället:)
Om så är fallet att kortslutning sker borde man kanske kunna använda sig av någon typ av diod som endast tillåter ström åt ena hållet och sätta 3 av dessa mellan listen och kontrollern. Har tittat på conrad.se men virrar bort mig när jag kollar på alla typer av dioder i deras sortiment:(
Har någon något annat förslag är de givetvis också välkomna:) Skulle inte ha några problem att skaffa en kontroller till 3528list heller, om jag bara kunde hitta en :/

Tack på förhand //Gustav
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Re: Musikkontrollerad LEDlist

Inlägg av Klas-Kenny »

Du kan utan problem ansluta bara en färg och lämna de andra oanslutna.
GustavP

Re: Musikkontrollerad LEDlist

Inlägg av GustavP »

Ok, tackar för svar :)
Skriv svar