solidworks 2010 licens
- ghost_rider
solidworks 2010 licens
Letar efter en återförsäljare som säljer 2010 års version.
Har sett en länk här någonstans, men hittar inte den nu :/
Har sett en länk här någonstans, men hittar inte den nu :/
- Krille Krokodil
Re: solidworks 2010 licens
? Du menar alltså att någon skulle sälja äldre versioner och då till lägre pris? Låter märkligt...
- ghost_rider
Hittade en som sålde -10 för ~400usd .
Så ja, till ett lägre pris om man jämnför med en 2012 som dessutom inte kan öppna mina gamla 2010 filer.
Så ja, till ett lägre pris om man jämnför med en 2012 som dessutom inte kan öppna mina gamla 2010 filer.
Kan inte 2012-versionen öppna 2010-versionens filer? Det låter högst märkligt, brukar vara tvärt om. Jag har inte haft några problem att öppna filer från versioner så gamla som 2006 med SW 2011. När de väl är öppnade och sparade igen går de dock inte längre att öppna med äldre versioner.
- ghost_rider
Jo förlåt, så är det såklart. Det går att öppna en 2010 i 2012 men inte tvärt om.
Men hursom, återförsäljare någon som har förslag?
Men hursom, återförsäljare någon som har förslag?
- Krille Krokodil
MP har jag haft med att göra... supportavtal på SW för $400 per licens per månad är deras prisnivå snarare än att de skulle sälja gamla licenser för den summan.
- ghost_rider
Ok, jag vill slänga ut en varning ang en site.
Den billiga licensen jag hittade fann jag här http://stock-apps.net/ , efter lite googling så hittade jag snabbt fraud o scam.
Alla program är illigala kopior med fake licenser, så det är pengarna i sjön.
Så då vart man tillbaka på ruta ett igen.
Den billiga licensen jag hittade fann jag här http://stock-apps.net/ , efter lite googling så hittade jag snabbt fraud o scam.
Alla program är illigala kopior med fake licenser, så det är pengarna i sjön.

Så då vart man tillbaka på ruta ett igen.
- Krille Krokodil
Finns väl något i avtalet som hindrar överlåtelse av licenser eftersom att det inte går att hitta några annonser.
Ja både Autodesk och Dassault mfl har det i sina licensavtal, de är inte överlåtningsbara, så man kan alltså inte sälja sina gamla obrukbara licenser.
Alla annonser om billiga licenser är bedrägerier.
De som är auktoriserade distributörer får inte sälja gamla licenser, och det är endast auktoriserade distributörer som får sälja dessa.
Det enda sättet att komma över en "billig" licens är att vara student och köpa en studentlicens.
När det gäller Autodesk finns det en variant till, om man blir accepterad i "Autodesk Cleantech startup program" får man, i princip kostnadsfritt deras programvaror upp till ett värde av $150 000:-.
Dassault har säkert något liknande.
Alla annonser om billiga licenser är bedrägerier.
De som är auktoriserade distributörer får inte sälja gamla licenser, och det är endast auktoriserade distributörer som får sälja dessa.
Det enda sättet att komma över en "billig" licens är att vara student och köpa en studentlicens.
När det gäller Autodesk finns det en variant till, om man blir accepterad i "Autodesk Cleantech startup program" får man, i princip kostnadsfritt deras programvaror upp till ett värde av $150 000:-.
Dassault har säkert något liknande.
Så de har alltså licensavtal som strider mot äganderätten, intressant... första gången jag hör om någon som vågar ge sig på den.
(någon annan hade kanske skrikit någonting om kommunism
)
(någon annan hade kanske skrikit någonting om kommunism

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Du äger aldrig en programvara, din licens ger dig rätten att använda programvaran. Så har det väl alltid varit, rätta mig om jag har fel.
- Krille Krokodil
Beror helt på hur avtalet ser ut, men i regel är väl det skrivet som du säger. I konsumentavtal är kanske sådana klausuler inte är giltiga, spelföretagen försökte ju stoppa begagnathandeln men förlorade i domstol.
Ett sätt att resonera:
Du köper en CD-skiva, den är fysisk, alltså gäller äganderätten.
Du köper en CD-skiva, den är fysisk, alltså gäller äganderätten.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
NULL, du köper ingen CD skiva utan du betalar för en licens som ger dig rätten att använda programmet som ev. levereras på CD/DVD. Det finns inget program som du kommer att äga såvida du inte köper nåt från en programmerare som du gör upp med ATT du äger programkoden.