Det gjorde att jag 2010 behövde ett nytt elektronikrum (enklare att bygga nytt än att städa

(Byggtråden finns HÄR)
Nu två år senare är det rummet fortfarande lika snyggt och prydligt men trots det flyttade jag hemifrån till en etta i Lund... Nu krävs således ett nytt elektronikrum/kontor då såväl köksbord och soffbord är besvärliga att använda till sådant här arbete... (Dessutom har jag kommit till att bli lite av perfektionist när det gäller att hålla rent i lägenheten...)
I samma stund som jag sade ordet etta insåg ni nog att detta rummet inte blir lika stort som mitt förra, men kanske lika snyggt ändå! Turligt nog så har jag en klädkammare i min lägenhet, 1.8m^3 golvyta. Snygg eller praktisk är den dock inte.. Svårt att ta bilder på ett så litet rum, men här kommer några försök:

Väggarna är byggda av betongblock och skarvarna mellan blocket är ca 3 till 5 mm breda...

Kladdiga och fula golvlister, badrumsmatta eller dyl med färgkladd på...

Ytfinishen är väll inte den bästa, bara skrovlig betong som är målad..

Jag började med att riva ut alla hyllplan och kasta dem åt ett värmare ställe....

Efter en veckas spacklande och slipande hade jag kletat på 7kg spackel och slipat av det mesta igen...

Färdigspacklat och färdigslipat samt maskerat golv. Inte minsta lilla repa eller por finns nu i väggen

Efter att jag målat första lagret insåg jag dock att jag varit lite väl noggrann med spacklandet, rollern är ju ändå designad för att skapa en skrovlig yta...

Imorgon lägger jag på det andra lagret färg sen blir det nog hyllplan, bordsskiva och laminatgolv! Har även lagt en beställning på downlights..
// Daniel