Råkade köpa en Strand S32 CNC, fräsen saknade styrsystem (hålkort) och lite annat, helt grön på det här försöker jag mig på att stoppa dit lite nya grejer så man kan köra Mach3.
Ni får ha tålamod med min okunskap men jag kan vara lite envis så det brukar bli bra till slut?
Senast redigerad av blueint 27 augusti 2012, 13:55:45, redigerad totalt 1 gång.
Anledning:vad det rör sig om
Efter att ha förkastat servomotorerna(tyvärr) så beställde jag Nema 34-motorer på 11Nm bara lite på känsla(vad fick jag den ifrån?)
Servomoterna som satt på var specade till(tror jag, svårt att läsa) 15LB/IN och 7.9A.
Vad jag lärt mig så gärna partvinnad och/eller skärmad kabel. Om skärmad så ska den, skärmen alltså, bara anslutas i en ände har jag för mig att rekommendationen är. Nu är jag ingen mästare alls på detta, men det har skrivits mycket om det här i forumet.
Fanns det någon speciell anledning till att inte använda servo-motorerna? Är de kass?
Antar att Z är i pinolen och att motorn för Y sitter bakom pelaren?
Stämmer bra angående placeringarna av motorerna.
Anledning till att jag iaf tillsvidare inte använder dem är okunskap och att det verkar bli för dyrt att få dem snurrande på ett vettigt sätt, elektronik är inte min starka sida och sätta dit något beprövat och enkelt passade mig bättre.
Grejerna jag köpt nu snurrade och gjorde som jag ville efter någon timme på bänken(ett kinesiskt kvalitets nätagg hade en lös drossel)