Ej gruppera ikoner i Win7

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Ej gruppera ikoner i Win7

Inlägg av vfr »

I Win7 så finns det grupperingsfunktioner för ikoner/applikationer på taskbaren. Första nivån är att den staplar flera instanser av samma applikation på en gemensam ikon. Denna är enkel att ta bort med "Taskbar buttons", "Never combine" i inställningarna på taskbaren.

Med denna gruppering borttagen, så är nästa nivå att flera ikoner/instanser av samma applikation ändå placeras intill varandra och inte kan flyttas separat på taskbaren. Det kanske låter som en skitsak, men jag kör ofta flera instanser av debughjälpmedel, t.ex olika lyssnare, samtidigt när jag utvecklar. Vissa instanser av applikationer "hör ihop" med varandra som en del av det jag felsöker och jag vill då ha dom ikonerna liggande liggande intill varandra för att lättare hålla isär vilka som hör till vilken felsökning.

Är det någon som vet hur man blir av med denna gruppering så det blir som på XP? Det borde ju finnas någon inställning för detta också. Antingen som en användarinställning eller som ett registerhack.

Edit: I själva verket så hade båda dessa grupperingsfunktioner varit alldeles utmärkta för mitt syfte. Om man bara kunde bestämt själv vilka saker som ska grupperas samman istället för att bara köra på samma applikation.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Re: Ej gruppera ikoner i Win7

Inlägg av vfr »

Tittade lite efter något som skulle kunna göra det som jag skrev i min "Edit", Alltså att själv sätta upp en motsvarande grej mer konfigurerbart.

Jag dök då på 7Stack som kanske skulle kunna vara någonting. Har inte testat ännu, så jag vet inte hur väl det fungerar...
Skriv svar