Edit: Behöver hjälp med diverse komponenter.
Edit: Behöver hjälp med diverse komponenter.
Har tänkt att bygga ett labbagg, som baserar sig på ett redan befintligt sådant (jag skulle tror att det är från någon gång på 70-talet), och jag har hittat lite saker som är lite mystiska...
1. Har hittat någonting som ser ut som en konding med metallhölje. Den heter ZM18 och det är ITT som har gjort den. Vet någon vad det är, och var jag kan köpa ett gäng till? (I Sverige)
2. Potentiometern som sitter i fronten verkar ha ett ganska konstigt värde; "2.000 (Omega)". Är det 2K som gäller eller är det 2.0 (!) Ohm som menas?
Skulle bli glad åt lite hjälp med detta...
1. Har hittat någonting som ser ut som en konding med metallhölje. Den heter ZM18 och det är ITT som har gjort den. Vet någon vad det är, och var jag kan köpa ett gäng till? (I Sverige)
2. Potentiometern som sitter i fronten verkar ha ett ganska konstigt värde; "2.000 (Omega)". Är det 2K som gäller eller är det 2.0 (!) Ohm som menas?
Skulle bli glad åt lite hjälp med detta...
Andy: Ja, jag tänker bygga en modernare version av det befintliga, jag ska alltså bygga ett till. Schemat har jag här: http://home.ripway.com/2005-3/280766/stuff/PSU.gif (Gluggen i schemat är ZM18).
Edit: Det kan finnas fel i schemat, eftersom jag har baserat det på de befintliga kretsarna, och jag kan ha missat något...
Edit: Det kan finnas fel i schemat, eftersom jag har baserat det på de befintliga kretsarna, och jag kan ha missat något...