Löst. Fått bra hjälp.
Hej.
Blir mitt första inlägg och börjar direkt med att be om tjänster och hjälp.
Undrar om det finns någon som har lust att hjälpa till och samtidigt dryga ut sin semesterkassa genom att fräsa/skära ut detaljer i aluminium. Är i första hand Jobb 1 som är det jag vill ha hjälp med. Men säger inte nej om någon fixar Jobb 2
Jobb 1.
Har försökt själv med såg och fil att få till dessa men resultatet blir inte så bra som jag själv vill. Svårt att få till så att det är exakta mått och blir rakt och plana ytor. Så vänder mig nu till någon med rätt maskiner för denna uppgift så slutresultatet blir bra.
Är 2st mindre kors med tjocklek 4-5mm beroende på vad den som kan tänkas göra detta har för material. Bifogar bild/ritning, vet inte om jag fått med alla mått som krävs.
Om de blir gjorda med fräs så kan jag acceptera att det blir en liten radie där verktygen stannar/byter riktning. Det viktiga är att det blir rakt och fina ytor.
Detaljerna kommer att anodiseras (eloxeras) så är lite små viktigt att materialet har rätt legering som fungerar bra till detta. Se länken nedan på vilka sorter som är lämpliga.
http://www.alupart.se/index.php?disp=alloy&menu=1
Hoppas det finns någon som är sugen att fixa detta till en rimlig kostnad.
Jobb 2
Dessa är tänkt att bli kylblock som sitter ovanpå CPU/GPU och har hål borrade rakt igenom för heatpipes. Är väl aluminium som gäller även här, men är det någon som kan göra det i koppar så vore det grymt.
Här är det viktigt att topp/botten blir helt plana och fina. Kommer att våtslipa de för att få bort repor/skärmärken.
Vet inte om det räcker med 1mm gods eller om man ska göra de lite tjockare så man har lite mer att slipa på?
Fanns även en tanke att man bara gör GPU blocket 5mm tjockt och fräser spår för heatpipes och att man gör likadant på krysset från Jobb 1. Och då man sedan sätter ihop de så får man ett hål på 6mm. Gör man så får man bra fastsättning av heatpipsen då man klämmer fast de och det borde bli bra kontakt och att de sitter fast ordentligt.
Men det kanske är knepigt att fräsa.
Mvh Andreas
T: Fräs/skärning Aluminium 2st kors + ev kylblock med hål
-
T: Fräs/skärning Aluminium 2st kors + ev kylblock med hål
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.