Borde ju vara hur enkelt som helst trodde jag men inte då. Är ute efter vilket krets som helst i SOP-8 men med kravet att den har matning på pinne 8 och jord på pinne 4 och inte någon annanstans som alternativa jord pinnar och dylikt. Varenda en jag hittills kollat upp har haft matning på pinne 7, det finns förstås men det är ju ett antal att plöja igenom om man så säger.
Alernativt om någon skulle hitta en lib för LM1881 och i SMD så hade det varit kanon för jag hittar bara DIL. Hittar sedan tex standard tomma 8 pins DIL kretsar i ic-package.lib men inte ett enda bibliotek med SMD SOP-8 som skulle fungerat, någon som vet om det ens finns i Eagle? Har för mig jag sett en gång men tycker jag sökt igenom vartenda bibliotek nu. Det är alltså en krets helt utan någon som helst funktion och således inga pinnar definierade.
Edit: efter 1 timmes sök så hittade jag några då jag ser att bennumren på Preview bilden på kretsen inte alltid är placerade samma som på kretsarna i sig vilket ju gjorde att man missade en hög av passande kretsar. *suck*
Söker SOP-8 kapsel i Eagle, krav: VCC pinne 8 jord 4 *fixat*
Söker SOP-8 kapsel i Eagle, krav: VCC pinne 8 jord 4 *fixat*
Senast redigerad av Henry 22 juli 2012, 00:07:17, redigerad totalt 1 gång.
-
Re: Söker SOP-8 kapsel i Eagle, krav: VCC pinne 8 jord 4
gör bara en "Part" hur enkelt som helst, googla bara lite, tar ca 2-3minuter att göra en.