S: Söker jobb som elektronikmontör

Användarvisningsbild
Helgesson

S: Söker jobb som elektronikmontör

Inlägg av Helgesson »

Hej!

Söker nytt jobb nu då förra firman jag jobbade på fick för lite att göra så dom var tvungna att varsla lite folk, tyvärr va jag en av dom som fick gå...

Nu senast så jobbade jag som elektrikerlärling på ett gäng nybyggda lägenheter i Stockholm och jag han o göra en bit över halva lärlingsperioden (alla papper är inte klara än så har inga exakta siffror).

Innan det har jag läst Elteknik och Automation på gymnasiet och under tiden så jobbade jag lite vid sidan av på en elektronikfirma där jag till större delen stog för montering av de utvecklade produkterna, dvs från att bestycka kretskort med komponenter och löda till att tillverka kablage och liknande, montera korten i applikationen sedan kalibrera och provköra.
Felsökning var även en del av arbetet då det kom in allt från centraldammsugare till linjära encodrar. Så jag vet hur man använder en multimerer och ett oscilloscope.

I skolan så läste jag även cnc kurser samt cad ritning vilket även har satt sina spår på fritidsintressena då jag gillar friheten med att kunna designa saker hur man vill och prova olika koncept. De program jag har mest erfarenhet är AutoCAD samt 3DsMax men har även börjat lite med Inventor som jag börjar trivas en del med.
Skaffade en liten cnc fräs för två månader sen och då fick man en ursäkt att damma av de kunskaperna som man lärt sig i skolan.

PIC programmering va nått som jag fastnade i för några år sen och det är nått som jag har hållit på med på fritiden till och från.
Just nu så hjälper jag en kompis på min fritid från min gamla gymnasieskola med ett projekt där det gäller turbokomvertering av bilar med tillhörande styrning till externt bränsleinsprut och där har jag utvecklat kretskortet och programmerat. Än så länge är projektet inte officiellt men när den kommer ut på marknaden så kan jag berätta mer.

Det jobb jag tror jag skulle passa bäst till är om du söker nån som har hand om montering, lödning och mekanisk bearbetning av slutprodukten. Men jag är inte rädd för att ta åt mig en utmaning när jag får chansen.

Områden som är smidiga att pendla till för mig är Norrköping och Linköping men om jobbet finns längre bort så ser jag inga svårigheter med att flytta.

Om du har fler frågor eller söker kontakt uppgifter så är det bara att slänga iväg ett PM så skickar jag resten av mina uppgifter.

mvh
Oscar Helgesson