Laminat - fenol eller glasfiber
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Laminat - fenol eller glasfiber
Hej å hå, har nu testat ett tag med att göra isolationsfrästa kort på fenolpappaers laminat och jag säger bara aldrig mer.
Tanken var ju att skona garvyr verktygen men detta eländes material är nog inte alls så bra då kopparn släpper väldigt lätt bara man visar en lödkolv.
Så nu blir det bara glasfiberlaminat tills jag får tag på bara epoxy som basmaterial helt utan glasfibrer, detta återigen för att skona verktygen.
Tar gärna emot tips om var man kan hitta både enkel och dubbelsidigt laminat 'utan' GLASFIBRER.
Tanken var ju att skona garvyr verktygen men detta eländes material är nog inte alls så bra då kopparn släpper väldigt lätt bara man visar en lödkolv.
Så nu blir det bara glasfiberlaminat tills jag får tag på bara epoxy som basmaterial helt utan glasfibrer, detta återigen för att skona verktygen.
Tar gärna emot tips om var man kan hitta både enkel och dubbelsidigt laminat 'utan' GLASFIBRER.
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Laminat - fenol eller glasfiber
Skall du köra så in i hoppsam många är det nog bättre att köpa "riktiga" kort
alt, så kan du få en offert på gravyrstift
Swech
alt, så kan du få en offert på gravyrstift
Swech
- tecno
- Kontakt:
Om jag ska köra många kort så är det kinesen som får den äran att göra korten.
Enstaka kort gör jag enklast i fräsen men vill ha ut lite liv i verktygen, nu har jag i ärlighetens namn inte jagat livet av dessa små pinnar som jag fått från dig Swech. Dessa funkar ypperligt så jag kommer nog att fylla på en del framöver. 20° gravyrpinnen du har är
Har du kläm på glasfiberlöst laminat?
Enstaka kort gör jag enklast i fräsen men vill ha ut lite liv i verktygen, nu har jag i ärlighetens namn inte jagat livet av dessa små pinnar som jag fått från dig Swech. Dessa funkar ypperligt så jag kommer nog att fylla på en del framöver. 20° gravyrpinnen du har är

Har du kläm på glasfiberlöst laminat?
- tecno
- Kontakt:
Glasfiberlöst laminat = FR3
Ser att det finns att köpa hos Solectro men jag vägrar att betala deras ocker priser.
Ser att det finns att köpa hos Solectro men jag vägrar att betala deras ocker priser.
Är FR3 samma sak som pertinax kanske ?
Jag har något svagt minne om det.
Det kanske är lättare att googla på tänkte jag.
Jag har något svagt minne om det.
Det kanske är lättare att googla på tänkte jag.
Om det är det så kan jag tyvärr meddela att det beter sig nästan lika illa som fenol vad gäller släpp 

FR2 = fenol? Minns inte. Näe Solectro har verkligen ockerpriser
Fast så länge man gör rätt första gången med lödningen så funkar ju fenolpapperlaminatet