Hej
Jag köpte i höstas en 6040 maskin från Kina där det medföljde en vattenkyld spindelmotor på 800W samt en VFD på 1,5kW.
Denna:
eBay annons verkar innehålla identiskt samma saker.
Som jag tidigare skrivit här på EF så hade jag oturen att få en trasig spindelmotor första gången. Efter en hel del meck och e-mailkonversation med säljaren så fick jag den utbytt och ersattes för alla mina kostnader omkring detta.
Nu när den fungerar är jag mycket nöjd. Motorn är mycket tyst och stark nog för mitt användningsområde (som verkar vara samma som ditt:) ). I mitt fall så låter 24v pumpen till kylningen mycket mer än spindelmotorn, stegmotorerna till maskinen vrålar i jämförelse med spindeln. VFD:n är OK, när man väl fått tag på en manual till den, och förstått hur man ska konfigurera den så fungerar den bra. Jag håller dessutom precis på att integrera styrningen av VFD och kylpump till spindel med min usb-cnc controller och det ska iaf inte finnas några tekniska hinder att få det att bli perfekt.
OM du skulle köpa detta kit, hör gärna av dig innan du kör igång den första gången så jag jag ge dig min konf av VFD:n. Med fel konf så kan det gå helt åt skogen och saker kan gå sönder mycket snabbt enligt inlägg på andra cnc forum...
/Fredrik