Jag ska ändra en del mått osv. så jag vill ha in den i rätt format. Klart jag kan rita om den om jag måste men det är lite jobb. Det är en koppling med splines, hål mm.
Har du inte 2008 kvar kan du maila filen till mig, har 2008 liggande någonstans och kan nog fixa en STEP-fil.
Features är ju lätt att göra nya.
Du har min mailadress i mailet jag skickade ang. lysande graveringar.
[ERROR] Database schema is newer than this version of the software.
Detta måste vara fel.
Felmeddelandet säger att du försöker öppna en fil som är gjord med en nyare version än det programmet du använder.
Dvs, du försöker öppna en 2k10 fil med 2k08.
Nej. Inventor serie 10 släppt 2005 är vad jag kör nu på min stationära dator. Delen ritade jag i min laptop som har 2008 professional installerad. Tyvärr har jag inte installationsskivan här och kan inte gradera upp den stationära just för tillfället.
Jag tog in den sparad som .igs. så jag får ta det därifrån.
Edit. Serie 10 är alltså inte samma som 2010. Tidigare hette dom ju Serie 5, 6 ,7 och det fanns ingen koppling till årtalet.
Senast redigerad av SeniorLemuren 22 februari 2012, 23:47:02, redigerad totalt 1 gång.
Sorry, jag läste det som 2k10 istället för 10.
Oavsett vilket, så det enda sättet är att exportera den till Step, det är uppenbarligen flera av oss här som kan göra det, har själv 2k11 och 2k12
Ledsen jag tolkade helt fel jag med.
Jag har i bakhuvudet något om att det kan vara problem med att öppna filer från 2008 med 2k10, var nog det som fick mig att läsa fel.
Hoppas allt löser sig.