Om man i EAGLE högerklickar på en wire och väljer properties sedan ändrar på width så ändras tjockleken på wire, men det påverkar inte tjockleken på wire i board när man sedan har valt att skapa board från schematic.
Är detta fel ställe att ändra på eller hur ska man göra?
EAGLE: Tjocklek på wire i schematic påverkar ej wire i board
-
Re: EAGLE: Tjocklek på wire i schematic påverkar ej wire i b
Det man kan göra är att sätta en "net class" på de "net" som man förbinder komponenterna med i "schematic"-läget (förlåt min brist på korrekta termer...). Du definierar olika "net classes" via Edit->Net Classes.... För att tilldela en dragning en klass så gör du på samma sett som när du ändrade bredd, inställningen är längst ner i properties-fönstret. När du sedan går över till "Board"-läge och använder autoroutern så kommer den att göra ledningarna bredare och tunnare beroende på vilken class de tillhör.
Däremot när du routar manuellt (vilket är att föredra eftersom Eagle's autorouter är kass) så måste du själv specificera vilken bredd dina dragningar skall ha. Bredden väljer du i rullisten som dyker upp överst i fönstret när du väljer route-verktyget.
Det är i alla fall min förståelse för hur det fungerar, men jag kan ha fel.
Däremot när du routar manuellt (vilket är att föredra eftersom Eagle's autorouter är kass) så måste du själv specificera vilken bredd dina dragningar skall ha. Bredden väljer du i rullisten som dyker upp överst i fönstret när du väljer route-verktyget.
Det är i alla fall min förståelse för hur det fungerar, men jag kan ha fel.
Som jag förstår är det en inställning av hur stort strecket skall vara på skärmen/pappret. Det har inget att göra med vad det blir för bredd på banan.
-
sneaky: Precis det jag letade efter, det var svaret på min fråga, Tack!