Ända sedan jag såg den första lillasyster tråden från Jojje för massa år sedan så har jag alltid velat ha en. Och nu gick den drömmen äntligen i uppfyllelse. Tyvärr finns inte Jojje med oss längre så jag kan inte tacka honom för en den fina designen. Men jag kommer inte på något bättre sätt att hedra honom än att få fart i en av hans skapelser.
Det var gurgalof här på forumet som var snäll nog att släppa ut sin lillasyster ur källaren för att ge den ett nytt hem.
Hon har aldrig sett "action" så att säga då hon är ungefär 95% färdigbyggd. Nu är det upp till mig att göra det sista. Som spindelmotor hade jag tänkt mig en Kress 800 som jag beställt från http://www.cnc-plus.de, passade även på att beställa några diamant belagda carbid fräs-stål för att fräsa i kol- samt glasfiber.
Något som jag saknar är ett nätagregat till stegmotorerna. Jag har ett labb-agregat som klarar 30V 5A men det känns lite klent då varje motor har en märkström på 2.8A? Skulle gärna vilja ha ett dedikerat nätagg till lillasystern, så jag undrar om någon har ett bra förslag på ett bra nätagg?
Vilken spänning klarar Jojjes kort? Har för mig att jag läst man absolut inte ska ha över 36V?
Sedan undrar jag även om det är någon som har manualen till Jojje-kortet? Har sökt runt lite men alla länkar är trasiga som jag hittat. Kanske inte så konstigt då webhotellet lär vara nerstängt nu.
Ni får ursäkta alla nybörjar frågor jag kommer ställa. Är helt ny på CNC fronten men hoppas att kunna få fart på lillasystern så att jag kan tillverka grejer till mina RC skapelser