RJ45 i DipTrace
RJ45 i DipTrace
Någon som har ett tips om hur jag kan hitta en vinklad RJ45 i Diptrace, det verkar helt j----a omöjligt! Har letat i två dagar nu....
- Klas-Kenny
Re: RJ45 i DipTrace
I värsta fall får du göra den själv, det är inte så svårt. 
Kollade lite snabbt i mina bibliotek, men trots att jag har en hel del mer än "standard" så fann jag den inte vid en första koll, så det kan vara så att den inte finns.
Sen finns det väl dessutom 1000 olika footprints för olika uttag, så det kanske är lika bra att rita själv i vilket fall.

Kollade lite snabbt i mina bibliotek, men trots att jag har en hel del mer än "standard" så fann jag den inte vid en första koll, så det kan vara så att den inte finns.
Sen finns det väl dessutom 1000 olika footprints för olika uttag, så det kanske är lika bra att rita själv i vilket fall.
tecno, jag lyckas inte hitta CON_MISC, är det någon extrafil jag inte laddat ner tro?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det kan det ju vara, bara att hämta isåfall.MSV skrev:tecno, jag lyckas inte hitta CON_MISC, är det någon extrafil jag inte laddat ner tro?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Nästan i alla fall. Om inte annat så har TS en grund att utgå ifrån.TomasL skrev:Dessutom är vart enda jäkla fabrikat av RJ45 olika.
Nu är jag väldigt frågvis, men var hittar jag con_misc ?
Jag lyckas inte hitta den i varken diptrace eller deras hemsida...
Jag lyckas inte hitta den i varken diptrace eller deras hemsida...
- Klas-Kenny
CON_MISC är ett bibliotek med bara footprints. Så du kan tex. välja schemasymbol för en 8pin stiftlist och sedan lägga till den footprinten som "attached pattern".
Kollar du i biblioteket i PCB Layout kan du också finna den
Kollar du i biblioteket i PCB Layout kan du också finna den

Tack för er hjälp!
Men nu har jag hållit på i fyra dagar att få till en RJ-45:a, så nu ger jag upp. Får bli återfall till eagle igen.
Men nu har jag hållit på i fyra dagar att få till en RJ-45:a, så nu ger jag upp. Får bli återfall till eagle igen.
Om du har en bra kontakt i eagle, så kan du ju exportera det biblioteket som eagle-script, sedan importera det till diptrace. Jag gör sånt hela tiden, för jag kan eagle-biblioteken bättre trots att jag haft diptrace senaste halvåret. Dessutom görs ju de flesta biblioteken på internet i eagle-format.