Eagle eller annat Cad
Eagle eller annat Cad
Kan man ladda ner eagle i fullversion från ngt ställe, en gammal version. Eller ngn annat Cad som funkar lika bra
Re: Eagle eller annat Cad
Ladda ner fullversion går, men inte lagligt däremot.
Kicad använder ju vissa här och det är gratis.
Kicad använder ju vissa här och det är gratis.
- Klas-Kenny
Jag kör med DipTrace vilket jag gillar skarpt. Gratisversionen har alla funktioner, men är begränsad till 300 pinnar. Jag har dock aldrig kommit upp till det förutom när jag försökt lägga flera kort i samma utskrift för att spara på OH-filmen.
Klas-Kenny: Klipp ut en lagom stor bit av filmen och klistra den på ett vanligt A4 med målartejp (endast en tejpbit på den kant som först går in i skrivaren), funkar fin fint och du slipper slösa bort ett helt ark i onödan.
- Klas-Kenny
Vilken begränsning i eagles gratisversion är det du slår huvudet i ?
det har faktiskt främst varit max pcb storlekt. Jag har gjort cad på kort med b.la reläer där jag inte fått plats med allt
Jag kan tipsa om gratisverktyg som skall vara världens största gratisverktyg utan begränsningar ; designspark pcb 

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
DipTrace Fria versionen, 300 pinnars har inte storleks begränsning på kortet.newbadboy skrev:det har faktiskt främst varit max pcb storlekt. Jag har gjort cad på kort med b.la reläer där jag inte fått plats med allt
300 pinnar, en PIC32a 100 pinnar, då blir det inte så mycket kvar till annat. 

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Reläer var ju TS problem dvs YTA och där kommer man inte upp till 300 pinnar, nu skjuter du mygg med kanon igen TomasL
Nja, 300 pinnar är ärligt talat ingenting, nästan på gränsen till oanvändbart.
Betydligt bättre att antingen köpa en Lite/NC version av något kommersiellt system, då dessa för det mesta saknar begränsningar, eller använda något av de kostnadsfria programmen som finns.
cripplade och begränsade versioner är nog bland det värsta otyg som finns.
Och varför, tja för att slippa byta program när man behöver en lite större design, och i det läget slippa göra om alla bibliotek på nytt.
Betydligt bättre att antingen köpa en Lite/NC version av något kommersiellt system, då dessa för det mesta saknar begränsningar, eller använda något av de kostnadsfria programmen som finns.
cripplade och begränsade versioner är nog bland det värsta otyg som finns.
Och varför, tja för att slippa byta program när man behöver en lite större design, och i det läget slippa göra om alla bibliotek på nytt.