T: Transportera bil som inte kan gå för egen maskin

Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

T: Transportera bil som inte kan gå för egen maskin

Inlägg av gOry »

Behöver få hem min bil som står ute i Gustavsberg in till stan, en resa på knappt 3mil.
Så om någon här jobbar eller känner någon som jobbar som bergare så får du gärna kontakt mig.
Eller om någon här har och vill låna ut ett biltransportsläp eller känner att de kan ta på sig jobbet själva så får de också gärna höra av sig.

Bilen i sig rullar och styr som den ska.

PM eller telefon funkar 0707 81 30 27
Användarvisningsbild
Sinumerik

Re: T: Transportera bil som inte kan gå för egen maskin

Inlägg av Sinumerik »

En del mackar har biltransportvagnar man kan hyra.
ristomemo

Inlägg av ristomemo »

3mil är ju inte superlångt så går väll alltid att bogsera, i alla fall om det är manuell låda och man är 2 pers.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Detta är redan fixat, kröp till korset och anlita en bärgare. De kosta lite mer men den kom hem snabbt och smidigt.
Nu står den på pallbockar hemma med motorlyften i högsta hugg. Allt är klart för att lyfta ur motorn behöver bara några extra händer. :wink:
Kanske går att göra själv ifall jag särar på motor och låda.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Sinumerik skrev:En del mackar har biltransportvagnar man kan hyra.
Det kräver dock att man har en bil som får dra så mycket och värre, att man har BE på körkortet.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

jovisst är de så, men påföljderna är väl inte så farliga? De är väl bara böter eller?
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Lappen ryker.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Det beror på om du överlastar släpet, men släpet är OK för B-kort med din dragbil, eller om du har ett släp som inte är OK med B-kort. I första fallet böter, i andra fallet olovlig körning och ingen lapp kvar.
Användarvisningsbild