Undrar om det enkelt går att plocka in data från den seriella porten och logga detta i LabView
Data kommer i ASCII , kommaseparerat, 13 fält per rad, 96008N1 2 kompletta paket per sekund.
Tanken är att logga dessa detta ihop med ett GBIB-instrument tiull en Loggfil (se mina sql-problem i annan post)
Nån duktig på LabView här??
Re: Nån duktig på LabView här??
Du kan hantera serieporten ungefär som GPIB i labview, du får lägga lite boxar med konfigen och läsning i ditt blockschema.
Det går dock snabbare och enklare att lösa med C# eller i stort sett vilket annat modernt programspråk som helst vilket inte är en komplimang till Labview.
Vissa funktioner finns inte i alla labviewversioner heller men jag tror mest det är filter och signalbehandlingsgrejer som saknas i de billigare varianterna.
Det går dock snabbare och enklare att lösa med C# eller i stort sett vilket annat modernt programspråk som helst vilket inte är en komplimang till Labview.
Vissa funktioner finns inte i alla labviewversioner heller men jag tror mest det är filter och signalbehandlingsgrejer som saknas i de billigare varianterna.
-
- EF Sponsor
Re: Nån duktig på LabView här??
Klart det är lätt.
Borde gå med något liknande:
Borde gå med något liknande:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.