T: Utveckling av PLC industriapplikation

Användarvisningsbild
gunne
Kontakt:

T: Utveckling av PLC industriapplikation

Inlägg av gunne »

Jag håller på att ta fram en pumpstation till flexografitryckpressar och tittar nu på styrningen med PLC och en pekskärm. Styrningen är relativt enkel med två frekvensomformare på 100W och en ventil som ska styras samt en 0-10V-signal som ska in. För någon som jobbar inom industriautomation borde det inte ta många dagar att få till.

Jag har varit i kontakt med några olika firmor för att försöka bestämma vilka komponenter jag ska ha (Beijer, Sensor Control Nordic, Sensorgruppen etc) och jag har en ganska bra uppfattning om vad som behövs. Dock tror jag att det är kostnadseffektivare om jag tar hjälp med PLC-biten för att snabbt få ihop ett fungerande system så kan jag själv jobba vidare på användargränssnittet och hårdvaran. De firmorna jag har kontaktat har gett lite förslag på folk som kan göra sånt här men ingen som jag har fått tag på har haft tid innan årsskiftet.

Är det någon här som sysslar med PLC eller industriautomation som kan hjälpa till? Eller känner ni till någon bra firma som jag kan kontakta (gärna i stockholm)?

Ni kan nå mig på 070-7191318 eller gunne.ekelin@gmail.com eller via forumet.