Efter det så har dom legat och mognat i nästan 3 år så bestämde jag mig för att jag måste använda dom till något innan dom blir helt övermogna.
Bestämde mig för att göra en ganska enkel och helt onödig "ficklampa" med 39st av dom 40 st lysdioderna jag köpte (delvis för att med 39st så går det jämt ut med 3st i serie, men även för att jag tydligen lagt bort den sista).
För att göra det hela enkelt så valde jag att gå den enkla vägen och bara köra med ett motstånd till varje 3st seriekopplade lysdioder för strömbegränsning, ger inte en så imponerande verkningsgrad men då jag inte räknar med att använda lampan speciellt långa stunder så gör det inte så extremt mycket.
För att driva den så tänkte jag använda ett 13,2v A123 nanophosphate batteri för full effekt alternativt ett 11.1v Lipo batteri som då ger något lägre effekt.
Jag använder linser från Ledil, 10st "Smooth Spot" ± 4° och 29st "Rectangular" ±18° x ±10°, som synes så blir det ingen lampa med extrem räckvidd utan den har ganska stor spridning.
Ska även försöka få någon bra bild så man kan se hur bra den lyser upp, för lyser gör den och det starkt!
Tanken är att låta en microkontroller styra lysdioderna för att ge möjlighet att både variera ljusstyrkan och att använda den som strobe ljus vid behov.
Några bilder på bygget som inte är klart än utan bara är ihopkopplat tillfälligt för att testa lite, kommer mer bilder senare.