Skapa RF-bur i Altium
Skapa RF-bur i Altium
Håller på för fullt i senaste Altium, utmärkt program, bara man ger den lite tid.
Behöver just nu en RF-bur men är lite kluven hur jag ska göra den. Ska jag göra den som en komponent eller själv rita ut mönstret på kortet direkt när allt är klart? När jag skapar buren som en komponent så får jag problem med att jag inte får placera något innanför komponentens rektangulär (room, som jag inte vet hur jag går bort).
Behöver just nu en RF-bur men är lite kluven hur jag ska göra den. Ska jag göra den som en komponent eller själv rita ut mönstret på kortet direkt när allt är klart? När jag skapar buren som en komponent så får jag problem med att jag inte får placera något innanför komponentens rektangulär (room, som jag inte vet hur jag går bort).
Re: Skapa RF-bur i Altium
Vart stänger jag av denna varning för en enskild komponent?
tecno, fyra sidor ja, men sen förstår jag inte?
tecno, fyra sidor ja, men sen förstår jag inte?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
SIL = Single in line typ SIL-motstånd, skapa en sådan typ av komponent med de paddarna du vill ha så måste ju problemet vara borta. Om det nu går att stänga av 'room' för enskild komponent så behövs ju inte mitt trick.
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Ajaj enskild komponent. Min Altium är äldre och har inte detta "påhitt"
Endast "room" kopplade till schema sidor.
Swech
Endast "room" kopplade till schema sidor.
Swech
I reglerna, under component clearance gör du en till regel. Det borde bara vara att göra en query som heter något i stil med "(ObjectKind = 'Component') And (Name = 'RF-bur1')", i den regeln väljer du ignore. Kanske behöver du ändra prioriteringarna för dina regler också.
Edit: det här är förutsatt att du blandar ihop room med component clearance. Olika room kan du markera och ta bort, eller låta bli att införa i PCB:t när du uppdaterar det från schemat.
Edit: det här är förutsatt att du blandar ihop room med component clearance. Olika room kan du markera och ta bort, eller låta bli att införa i PCB:t när du uppdaterar det från schemat.