Tunna blocknycklar

esrange
Kontakt:

Tunna blocknycklar

Inlägg av esrange »

Skulle behöva en sats med riktigt tunna blocknycklar, dom "vanliga" är för grova. Det är också viktigt att 16mm finns med i satsen eller om man kan köpa den löst för det är den jag behöver mest. Behöver den för att lossa solenoiden på en Rancilio Silvia för felsökning om någon skulle ha gjort något sådant förut.

Har kollat Jula och lite allmänt på nätet men hittar inget mer än de vanliga tjockare.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Re: Tunna blocknycklar

Inlägg av Klas-Kenny »

Har löst det mer än en gång genom att helt kort och gott slipa ner en vanlig blocknyckel :)
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

esrange: Mitt jobb är expressautomater, vad är de för fel på din?
Är de "3-vägs solonoid" du ska lossa och varför? Har du tagit loss spolen?
esrange
Kontakt:

Inlägg av esrange »

Det sitter bara en solenoid i den som enligt manualen bara ska slå på av vattnet till kaffet, är en proffsmaskin för hemmabruk så det är en ganska liten maskin att vara inne och gräva i.

För att kunna få loss något alls av solenoiden behöver jag en tunn blocknyckel för att lossa den från sitt fäste :)
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Hur tunn?
esrange
Kontakt:

Inlägg av esrange »

Svårt att mäta med något jag har i närheten där inne (den sitter mellan den övre halvan och den nedre halvan, precis bakom där man ställer koppen) men max 5mm tjock vad jag kan se.

Nu ska jag sova, får eventuellt bli en sväng och köpa en billig 16mm blocknyckel och slipa ner senare i veckan.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Är det denna solonoid du försöker lossa? Sånt fall går de bra ifall du först monterar av den svarta spolen.
Solenoiden är 3vägs. dvs den släpper ut vatten till "drip tray" när den inte är dragen.
Annars går vattnet till bryggdelen.
Förklara gärna felsymtomen...
Bild
esrange
Kontakt:

Inlägg av esrange »

Jupp den är det. Fick av den nu.

Felet är att den trycker ut vatten genom kaffet även när den inte ska. Mätte upp brytaren för kaffe (den överst till vänster) och den leder när man inte vill ha kaffe. Funderade på om det var något som inte stängde ordentligt eller så eftersom den trycker ut vatten oavsett läge på brytaren.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Om det fortfarande är aktuellt:

Cykelmeckare har tunna nycklar till bl a pedaler, en del större cykel/sport butiker har satser till försäljning.
Skriv svar