Jag hade tänkt att fästa ett kugghjul där kugghjuls hålet är 2 mm i diameter. Sedan har jag en motor där navet är 1 mm tjock. Frågan är nu hur man på bästa sätt sätter ihop dem? Har inte kunnat luska ut något bra sätt att fästa dem på, så kom med lite förslag. Det skall vara slitstarkt.
Enda sättet jag kan komma på är att du tillverkar en adapter med ett <1mm hål till motorn och en >2mm pigg för kuggen. kan vara svårt att få det bra, men borde gå. Kräver iofs att du har en svarv...
Vet inte om det funkar men här är ett förslag: det finns ju hylsor som man trär på elledningar innan man ansluter dom , det finns ända ner till 0,75 ev ner till 0,5 kvadrats kabel , tycker att det borde finnas någon hylsa som borde passa till en sån adapter som talades om i förra svaret
Det behöver inte vara så svårt om man har en pelarborr!. Lägg kugghjulet på bordet & sänk ner borret så att det klämmer lite mot hjulet, & sen får man snurra hjulet runt borrets axel & sjustera tills att hjulet inte längre vobblar eller vad man ska kalla det!.
Det kan gå...
En ide jag fick när jag läste fagges inlägg om pelarborrmaskinen. Sätt först en 2 mm borr i maskinen. Då kan du lätt centrera kugghjulet. Fixera kugghjulet med exvis dubbelhäftande tejp, smältlim eller annat som sitter bra men inte kan röra sig.
Fyll sedan hålet på lämpligt sätt. När det är klart så är det bara att borr till rätt storlek.
Ett sätt är att använda ett rör med ytterdiameter 2mm och innerdiameter 1mm. Sen är det bara att lima, så länge du använder rätt lim så blir det slitstarkt.