Jag tänkte mer på distorsionen, dom flesta operationsförstärkare fixar det bra till runt 1 kΩ, medan NE5532 har låg distorsion ner till 500 Ω någonstans.
Förlusteffekt brukar nog inte vara det största problemet när man konstruerar hörlursförstärkare då många konstruktioner nöjer sig med en effekt runt 100 mW.
För att minska distorsionen för lågimpedans hörlurar kan man hänga på en strömbuffer innanför återkoppling, t.ex ett klass-A eller B steg. Dock har inte NE5532 den allra snabbaste slew raten så klass-B kan bli lite svårt att få till kanske.
C7 ser ganska överdimensionerad ut, säg 1u och 220k så får du ändå en brytfrekvens på 4,5Hz.
Fast det är inte bara brytfrekvensen som spelar roll, man vill hålla nere spänningsfallet över kondensatorn för att hålla distorsionen under hörbar nivå.
Något om mindre kondensator har jag inte skrivit, det jag menar är att en stor kapacitans är bra för att hålla nere distorsionen. 100 µF är inte värst stort 47 µF har jag sätt i många audiokopplingar. Brukar själv propagera för att använda elektrolytkondensatorer med stor kapacitans för bästa billiga kopplingskondensator.
Har själv aldrig förstått varför kretsarna från ESP är populära. Flertalet lösningar ser inte allt för optimala ut om man vill uppnå lågt brus. Någon utbildad ingenjör med lång audioerfarenhet tror jag knappast killen bakom designerna är.
Och han har knppa krav, om man köper hans kort så får man inte fota dom så att kopparn syns, bara för att han e rädd att folk som kopiera hans "oprimerade" layout som är bättre än nån annan möjligen kan få till.