Jaaaa 
Pengen har trillat ner...
Min första egna klass med egna slots är skapad - enligt Qt's egen maual och med bra stöd från
Carmis...
så ska du inte anropa LCD.value(temp) utan LCD.display(temp)..
Hur hittar jag enklast vilka slots som fungerar här på respektive objekt? En väg är kanske att i den grafiska editorn gå in på "edit signal slots" och göra en signal, bara fört att kolla vilka alternativ som finns. Men det är ju "den hårda vägen". Man vill ju gärna veta vad de olika slotsen verkligen gör också, inte bara veta att de existerar? Editorn har ju auto-fill, men den verkar ta med alla signaler/slots som existerar, inte bara för just det objektet
Men display(int) stämde ju för LCD-displayen.
(EDIT: jag hittade ju klassreferenserna på de sidor jag läste i
t.ex QLCDNumber Class Reference )
Incidentally, QLCDNumber is the very oldest part of Qt, tracing its roots back to a BASIC program on the Sinclair Spectrum.

Jag känner historiens vingslag!
En sak som tog lite tid att fatta var hur de egna slotsen knöts till signalerna:
När jag hade misslyckats ett antal gånger att göra som du skrev (vet inte varför) så tog jag bort de båda "connect"-satserna och läste innatill på Qt4-tutorial-sidan om "kalkylatorn" istället. Och där fanns inga connect alls!
Så jag fattade inte hur mina nya slots skulle knytas ihop med signalerna från mina slides. Men man namnger en slot efter ett bestämt mönster så att den automatiskt kopplas till en signal:
To automatically connect signals from the spin boxes defined in the user interface, we use the naming convention that indicates which widgets and their signals in the user interface should be connected to each slot. The first slot is called whenever the spin box called "inputSpinBox1" in the user interface emits the valueChanged() signal:
Kod: Markera allt
void CalculatorForm::on_inputSpinBox1_valueChanged(int value)
{
ui.outputWidget->setText(QString::number(value + ui.inputSpinBox2->value()));
}
En tanke som uppstod direkt är att om man gör en miniräknare med massor av knappar så vill man inte ha en slot för varje knapp - man vill ha en gemensam slot som kan anropas från flera knappar och som läser av allt och beräknar. Då kan ju inte namnet på slotten avgöra varifrån signalen ska komma. Och där funkar ju ditt exempel jättebra, Carmis!
Nu ser min enda slot ut så här:
Kod: Markera allt
void MainWindow::Calculate( void )
{
int a = ui->SliderA->value();
int b = ui->SliderB->value();
ui->label_5->setText(QString::number(a * b));
ui->lcd1->display(a - b);
}
och den anropas av en Pushbutton: Beraknaknapp->pressed()
Så nu när jag lärt mig att skapa fungerande slottar tror jag det kan börja flyta ...
Vad som står på kö att lära i Qt:
* serieportsfunktioner (har hört att det ska finnas i Qt)
* Qt filhantering
* Qt grafik - dvs. rita fyrkanter, kurvor, grafer....