Det som har vållat problem med virade projekt innan har ofta varit relaterat till jordplansproblem och dylikt (jag vill försöka komma upp lite i frekvens),
så iden här är att få till ett kort med vettigt jordplan och med vettiga möjligheter till avkoppling.
Tänker mig ett dubbelsidigt kort där åtminstone en sida är jordplan. Undersidan verkar lämpligast eftersom virtrådarna går där och det borde ju vara en fördel att ha dem så nära jord som möjligt
så att de bildar så små "antenn-loopar" som möjligt. På översidan tänker jag mig antingen ett Vcc-plan eller ett jordplan till med grova Vcc-linjer framdragna mellan varje IC-rad.
Hål för avkopplingskondensatorer ska placeras på nåt lämpligt sätt utmed hela IC-raderna. Är det OK att låta dessa ansluta till jord/Vcc-planen direkt (i närheten av IC-benen givetvis) eller bör de
sitta nånstans längsmed en egen wire som förbinder IC-benet med planet, för att isolera IC:ns supply något från planet?
Någon som har några tankar kring detta? Vill försöka få till nåt som är så optimalt som möjligt med denna gamla fina förbindningsteknik