Hur gör jag för att få in en SO16 i Eagle? Givetvis finns inte 7447 som SMD vilket hade varit önskvärt! Hade jag bara fått in en "ren" SO16 i schemat så hade det underlättat.
Reder inte riktit ut det här med att göra egna libs.. (mitt tålamod försvann för en timme sen)
Nu kidnappar jag den är tråden lite!
Jag håller på att cadda mitt första kretskort i EAGLE nu, men något som stör mig oerhört är att paddarna inte "synkar" mot griden. Paddarna lägger sig mellan linjerna i rutnätet, medan de ledare man försöker dra låser PÅ själva linjerna. Hoppas ni förstår problemet!
Det är säkert enkelt fixat, men jag har försökt ett tag nu utan att få till det.
Jo, det har jag redan försökt, och avståndet mellan padarna och grid-avståndet är densamma. Problemet är bara att griden är förskjuten i förhållande till paddarna.
Dessutom verkar det som offseten för olika komponeneter är olika. Om man lägger 2 IC-kretsar ovanpå varandra, låser dom på olika punkter och hamnar förskjutna i förhållande till varandra.
EDIT:
Jag tog bort kretskortsprojektet och skapade ett nytt, och då verkar allt stämma. Problemet verkar ha legat i att jag satte griden i mm när jag ritade upp konturerna av kretskortet. När jag sedan lade till komponeneter i schemat, så låste dom på mm-griden, och så blev det knas när jag gick tillbaka till tum igen.
Eagle har lite såna där konstigheter för sig ibland.
Jag använde ALT-TAB för att byta mellan layout och schema förut och rätt som det var så började Eagle gnälla om att schema och layout inte stämmer överens.
Använder man dom "rätta" knapparna i menyn så fungerar det fint.