Programmera en EOS EN25F80

FransUrbo

Programmera en EOS EN25F80

Inlägg av FransUrbo »

Någon som har möjlighet att programmera en sådan åt mig? Det är ett BIOS chip till min server som jag råkade flasha med fel BIOS...

Gärna någon i Västra Götalandsregionen... ELLER någon som vet var man kan få det gjort? Finns det något företag eller liknande som sysslar (eller kan syssla) med sådant?
Användarvisningsbild
JonasJ
Kontakt:

Re: Programmera en EOS EN25F80

Inlägg av JonasJ »

Jag hade också problem med mitt BIOS för ett tag sen http://elektronikforumet.com/forum/view ... 11&t=48441 :)

Jag kontaktade Eksitdata som skickade mig ett nytt chips dagen efter. Det funkade klockrent och jag kan inget annat än att starkt rekommendera dem.
FransUrbo

Inlägg av FransUrbo »

Mycket intressant! Ska genast i morgon bitti ringa dom! Jag tackar och bugar...
Användarvisningsbild
JonasJ
Kontakt:

Inlägg av JonasJ »

Du kan skicka ditt chips till dem så programmerar de om det åt dig. Jag valde att köpa ett nytt chips med BIOS inprogrammerat (du skickar en kopia på det BIOS:et du vill ha programmerat) då jag dels tror det var något allvarligt fel på mitt gamla chipset plus att jag behövde ha chipset så fort det bara gick. Om jag minns rätt tror jag det gick på ca 320 kr.

Edit: Nu vet jag inte riktigt vad jag svarade på men jag tror du ändrade ditt inlägg precis innan jag skickade in detta eller så drömde jag helt enkelt :wacko: Jaja, jag låter det stå kvar iallafall.
FransUrbo

Inlägg av FransUrbo »

Nej då, du svarade rätt :). Jag tog bort det och ändrade det efter att jag faktiskt LÄST länken du skickade :).

Men jag bor i Borås, så jag åker dit med existerande chip och BIOS, så får jag se om dom kan fixa't på en gng... Tar bara en timme eller så med bil, så det är det värt...
FransUrbo

Inlägg av FransUrbo »

Det där gick ju relativt smärtfritt... Åkte på att köpa ett chip också. Det jag hade var kasst på en av pinnarna... Men 300 riksdaler var det ju värt. Att sedan bilen gick sönder och jag fick slanta upp fyra och två är ju en helt annan sak :)
Skriv svar