Viahål !!
Viahål !!
tjena,
jag skulle behöva kunna göra ricktigt små viahål,
0,5mm skulle inte vara så dumt , jag har tänkt om de finns någe skysst sätt att pressa hålet om man har ett tunt kretskort, men risken finns att man pressar upp kopparbanorna med,
har ni några bra förslag på hur man kan lösa detta??
jag skulle behöva kunna göra ricktigt små viahål,
0,5mm skulle inte vara så dumt , jag har tänkt om de finns någe skysst sätt att pressa hålet om man har ett tunt kretskort, men risken finns att man pressar upp kopparbanorna med,
har ni några bra förslag på hur man kan lösa detta??
grejen är att jag har sabbat ett par borrar 0,5mm , men jag har inget stativ så de e inte så konstigt, men jag e ute efter ricktigt små viahål 0,25 mm låter ricktigt trevligt, vart hade du fått tag på de cyr??
vet att högt vartal är bättre på små borrar, men de blir inte bättre om man inte har stativ..
ingen som har ett bra stativ att sälja =) ??
vet att högt vartal är bättre på små borrar, men de blir inte bättre om man inte har stativ..
ingen som har ett bra stativ att sälja =) ??
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Ska du till och borra så små hål krävs en hög spindelhastighet och en spindelaxel med 0 i glapp. Givetvis ett stadigt stativ.
Noll i glapp lär man inte få för småpengar, försök hitta en begagnad bänkborrmasin av bättre kvalitet och renovera spindeln.
Fråga: varför ska du behöva borra så smått? Microviahål är nog inget som vi hobbyister har något större behov av. Vad kör du med som minsta ledarbredd?
Bengt
Noll i glapp lär man inte få för småpengar, försök hitta en begagnad bänkborrmasin av bättre kvalitet och renovera spindeln.
Fråga: varför ska du behöva borra så smått? Microviahål är nog inget som vi hobbyister har något större behov av. Vad kör du med som minsta ledarbredd?
Bengt