T: Fräsning i plast - läs beskrivningen - TILLSATT

HCP

T: Fräsning i plast - läs beskrivningen - TILLSATT

Inlägg av HCP »

Fått massor med svar, ska provköra ett par av er, er andra sparar jag i bra-att-ha listan :)

tack för intresset!
Senast redigerad av HCP 7 mars 2011, 17:34:12, redigerad totalt 3 gånger.
Fräsen

Re: T: Fräsning i plast - läs beskrivningen

Inlägg av Fräsen »

Kan köra 25-15h/vecka beroende på mitt ordinarie arbete, men kan jobba "över" som alla andra, jag tar minst 230kr/h, maxmått är 250x340 mm. Fräshastighet kring 8000mm/min.

Känner inte för att skicka detta som PM eftersom andra bör få en chans att matcha detta.
HCP

Inlägg av HCP »

Tack, klockren info!
För er som tänker svara, om någon, så kan jag inflika med att prislappen inte är avgörande :)
Open
Kontakt:

Inlägg av Open »

Av nyfikenhet undrar jag vad det är för del som är 2x2mm stor?
HCP

Inlägg av HCP »

Kanske tog i lite, men 3mm som tunnast finns det nog ett par :)
2x2 går nog fortare att kapa med rakblad ifrån en 2mm list.
ds77

Inlägg av ds77 »

Det är ju inte god sed att redigera innehållet så pass mycket.....
HCP

Inlägg av HCP »

I forumets regler fann jag att man inte får redigera så att " ursprungliga innebörden förändras eller försvinner "

Innebörden i min förfrågan har hela tiden varit att jag söker någon som kan fräsa i plast, vilket kvarstår i rubriken.
Första inlägget informerar numera om att jag fått så mycket svar att det inte behövs fler.
Det som raderats var materialtjocklekar och detaljer om vem som står för material. Det fanns inga detaljer om vad som skulle fräsas eller hur det såg ut, inga mått och inga exempelfiler.

Jag anser således att den "ursprungliga innebörden" (jag sökte någon som kunde göra fräsjobb) fortfarande kvarstår och att de raderade detaljerna som togs bort inte ändrade inläggets "ursprungliga innebörd".

Men det är min tolkning, jag kan ha fel.
Ska tänka på det till nästa gång :)
ds77

Inlägg av ds77 »

T: Fräsning i plast - läs beskrivningen
När du sedan raderar hela beskrivningen då försvinner ju hela ursprungliga meningen, anser jag. Sen uppkommer ju en fråga till, varför anser man det nödvändigt att radera sina tidigare inlägg så mycket som möjligt? Funktionen för att redigera är ju till för att kunna lägga till information och ändra felaktig information/stavfel.
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Kan inte mer än att hålla med ds77 i denna frågan, fanns ingen som helst anledning att radera sitt inlägg!
HCP

Inlägg av HCP »

Jag hade förstått reaktionen om det varit en vanlig diskussion någon annanstans i forumet, där diskussionen blir svår att följa eller helt blir oläsbar om man redigerar sitt inlägg för mycket.

Jag ser dock inte "farligheten" i att jag väljer att redigera bort vitala delar i en annons där jag söker någon som kan utföra en tjänst, innehållet är ju idag inte längre aktuellt annat än av ren nyfikenhet få veta vad som stog eller vad jag sökte mer specifikt än vad rubriken vittnar om.

Om någon moderator halkar förbi kan ju denne radera tråden, alternativt flytta den till lämpligare avdelning där vi kan fortsätta diskutera "den goda seden" i redigerandet av köp/sälj/tjänstesannonser, vilket jag är helt öppen för.
Det är en intressant frågeställning, helt klart.
ds77

Inlägg av ds77 »

Nyfikenhet är ju en bra anledning, lika bra som något annat. En annan anledning är att det kan vara av intresse för andra som behöver liknande tjänster.

För att vända på det, vad hade du för anledning att radera inlägget?
HCP

Inlägg av HCP »

Självklart hade jag skäl till att radera den detaljerade informationen :)

För min del eliminerade jag risken till att konkurrenter möjligen kunde lista ut vad jag skulle göra (minst en läser här), att radera detaljerna helt gör att de inte har en aning förrän jag gjort det och produkten finns ute till försäljning, det vet bara "att", inte "vad".
För min del väger det tyngre än att låta inaktuell information stå kvar och tillsammans med min tolkning av forumets regler, så kortade jag ner innehållet till vad man nu kan se högst upp :)

Jag kommer söka fler som kan utföra tjänster längre fram, så ni som sitter med fräsar m.m. och letar uppdrag kan hålla ögonen öppna framöver också.
ds77

Inlägg av ds77 »

Är det så känslig information kanske en annan kanal hade varit lämpligare...

Sen tycker jag det mer och mer låter som om du medvetet bryter mot forumreglerna, men det är ju en tolkningsfråga. Den tolkning jag gör är i alla fall att du raderat infomation till den grad att tråden blir meningslös, vilket jag antar var ditt syfte....
HCP

Inlägg av HCP »

Ja, tråden är meningslös numera, då den uppfyllt sitt syfte, jag har sökt någon/några som kan utföra en tjänst, och funnit det.
Innehållet i tråden är därmed inte längre aktuellt, intressant eller fyller någon som helst funktion för någon.
Det är väl hela meningen med en annons, när man sålt eller köpt det man söker så är inte annonsen längre aktuell, likt blocket eller andra annonssajter eller köp & sälj i forumform.

Det finns definitivt andra kanaler att nyttja när det gäller produktion och tillverkning, men för den lille entreprenören med lagom storlek på plånboken lämpar sig de personer jag hittat galant, och de hittar jag inte i gula sidorna utan just på denna typ av forum.
Att haka upp sig på att jag tagit bort detaljerna är lite ungefär som att haka upp sig, bara för att haka upp sig på något.

Att du tror jag skapar en annons enbart för att bryta mot reglerna var väl lite väl magstarkt kanske :)

Nåväl, ha det skönt därute i vårsolen!
ds77

Inlägg av ds77 »

Nej, jag menar bara att du medvetet bryter mot reglerna som rör ändringar i trådar. Detta då du dels själv citerar reglerna, dels anger ta bort vital information som anledning till ändringen...

Ska du redigera bort så pass mycket kan du ju ta och redigera rubriken också så man slipper öda tid på att öppna trådar som inte har något vettigt syfte längre. Bara för att en vara är såld innebär det ju inte att informationen som tråden innehåller inte har något värde längre, detsamma när det gäller tjänster. Det verkar du ju själv mycket medveten om annars så hade du väl inte redigerat den...
Skriv svar