Stabilock 4017 Servicemanual sökes
Stabilock 4017 Servicemanual sökes
Hej! Söker servicemanual, eventuellt bara användarmanual för 4017. Har div manualer 4010,4020, men skulle helst ha specifika för 4017. Signalgenerator funkar ej under 200MHz (displayen flashar, ej låst). Taclsam för tips var man kan få tag på manualer. /Åke
Re: Stabilock 4017 Servicemanual sökes
Vad säger självtesten för fel ?
På min så blev det en massa fel men då var nätdelen trasig
Fick byta lite lytar så fungerade den igen.
Ska kolla efter manual
På min så blev det en massa fel men då var nätdelen trasig
Fick byta lite lytar så fungerade den igen.
Ska kolla efter manual
Re: Stabilock 4017 Servicemanual sökes
Hej!
Vet inget om självtest på denna modell. Kan tänka mig att det finns på nyare uP-baserade konstruktioner t.ex. 4015. Denna 4017 ser identisk ut med 4010 som jag har en del schemor till. Hämtade här: Bl.a. tumhjulsdelen verkar vara lika tursamt nog. Men det skiljer här och där invändigt ändå. Har lokaliserat nåt skumt med spänningarna på BCD tumhjul för inställning av 100-tal MHz, där det blir 1.67 volt i stället för 5 V vid utsignal för vissa lägen.
Tacksam om du forskar efter manualer
73 de SM4SCN /Åke
Vet inget om självtest på denna modell. Kan tänka mig att det finns på nyare uP-baserade konstruktioner t.ex. 4015. Denna 4017 ser identisk ut med 4010 som jag har en del schemor till. Hämtade här: Bl.a. tumhjulsdelen verkar vara lika tursamt nog. Men det skiljer här och där invändigt ändå. Har lokaliserat nåt skumt med spänningarna på BCD tumhjul för inställning av 100-tal MHz, där det blir 1.67 volt i stället för 5 V vid utsignal för vissa lägen.
Tacksam om du forskar efter manualer
73 de SM4SCN /Åke