Jag skulle behöva hjälp med att fräsa ut en bit till min lilla maskin jag bygger och har inte den utrustningen som behövs till det.
Det ska bli ett fäste till min spindel.
Noga är måtten för spindellagren och även för hylsan mellan motor och ER-hylsan
Materialet ska vara antingen aluminium eller stål med måtten 100x80x50
Önskvärt är ju om den som hjälper mig kan ta fram materialet så man slipper skicka det fram och tillbaks.
Ritning finns på DWG men ungefär så här ska det se ut.
Finns det någon villig som vill hjälpa mig med detta?
T: Svarv och/eller fräshjälp önskas
T: Svarv och/eller fräshjälp önskas
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: T: Svarv och/eller fräshjälp önskas
Hylsan vill du väl inte ha i alu? Du hade tänkt att trycka dit ER-hållaren? Med ett .99 mått blir det höga krav på ytans bärighet, vilket betyder att den närmast måste slipas. Annars kan du ta ner den till .96 och krympa/trycka på. Dia 14 skall passa mot servoaxeln? Då måste du ha toleransmått på den, annars blir det feta vibrationer. Lagermåtten saknar tolerans. Ska du pressa dit dem? Aluminium sväller mer än stål och bör beaktas. Hur ska VK-lagren förspännas? Jag ser bara ett segersäkringsspår, och det håller inte tillverkningstekniskt. Man måste kunna justera förspänningen. Gängdjupen är okej, men går det att borra djupare för att slippa köra med gradtapp/bottentapp? Annars ser det ut att vara en trevlig bit att köra... 

Re: T: Svarv och/eller fräshjälp önskas
Tack för synpunkterna, ska ta dom i beaktande, man får tänka på att jag är en vanlig elektriker, har inte så djupa kunskaper i det mekaniska
med svarv och fräs