Vilket oscilloscope
Vilket oscilloscope
Hej
Är det någon som har ett velleman pcsu1000 oscilloscope??
Funderar på att köpa ett scope men vet inte vilket. Vet bara att jag vill ha ett med 2ch och med loggfunktion.
Jobbar som serviceletriker så det blir mest 230-400V mätningar men även enklare elektronik mätningar.
Är det någon som har ett velleman pcsu1000 oscilloscope??
Funderar på att köpa ett scope men vet inte vilket. Vet bara att jag vill ha ett med 2ch och med loggfunktion.
Jobbar som serviceletriker så det blir mest 230-400V mätningar men även enklare elektronik mätningar.
Re: Vilket oscilloscope
Ute på fältet
(Kunder som klagar på spikar eller att lampor går ofta bla.)
(Kunder som klagar på spikar eller att lampor går ofta bla.)
Föreslår nåt av Flukes serviceskop.
Dock är det väl i princip onödigt att hitta sådan fel utan att använda en transientlogger
Dock är det väl i princip onödigt att hitta sådan fel utan att använda en transientlogger
Vet att det finns "riktiga" instrument, men dessa är inte så billiga....
Det är väl "riktiga" instrument som "riktiga " servicetekniker använder... 

Då man jobbar på ett företag som inte är intreserade av detta, så får jag betala detta själv.
Och vill ha ett oscilloscope hemma.
Och vill ha ett oscilloscope hemma.
jag har ett billigt analogt som överlevt ~25år . fungerar bra i fältsyfte då det dubblar som gympass att kånka på ...
Glöm allt vad skope heter om du skall leta transienter på elnätet, det går inte.
köp ett "riktigt" skope att ha hemma istället. Det finns mängder med begagnade till bra priser.
köp ett "riktigt" skope att ha hemma istället. Det finns mängder med begagnade till bra priser.
Om jag ändå väljer pcsu1000 oscilloscope hemma,
eller ska man istället köpa ett "vanligt scope" och inte ett pc baserat.
(det finns transient loggning i pcsu1000 men detta är kanske inget att ha????)
eller ska man istället köpa ett "vanligt scope" och inte ett pc baserat.