svarvmanual

sofia

svarvmanual

Inlägg av sofia »

Hej alla! Jag ska översätta en svarvmanual och kommer eventuellt att behöva hjälp med termer och begrepp. Hoppas att det finns många som har lust att dela med sig av sin kunskap! :)
ds77

Re: svarvmanual

Inlägg av ds77 »

http://kjellihbg.com/ är en bra sida att besöka om du vill lära dig lite begrepp.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Hej Sofia, du får gärna lägga upp manualen på engelska så blir det kanske lättare att hjälpa (när man kan se sammanhanget). Är manualen på svenska något du kan tänka dig dela med dig av? Jag är själv ute efter en bra enkel nybörjarguide för svarvar och på biblioteket fannns inget alls!? Eller rättare sagt det fanns en bok efter sökning i deras "bibel", så den är beställd från Umeå eller om det var Luleå :humm: (kommer inte ihåg vad bibliotikarien sa).

Tycker det är konstigt att det inte finns några böcker om metallsvarvning alls på våra bibliotek, verka bara finna kursböcker om man går skola för att lära sig. Hur gör gamla elever som inte svarvat sedan skolan men vill ta upp det på gamla dar? Är man automatiskt tvungen att köpa sig böcker, det finns ex. skönlitteratur, dagstidningar, fisketidningar, djurböcker och TV-spel att låna, men inte böcker om ett av våra äldsta industrier (verkstadsindustrin)? :humm: (fanns dock mycket om metallbearbetning i form av smycken, men inte mycket annat)
Användarvisningsbild
Cano
Kontakt:

Inlägg av Cano »

Att svarva är som att lära sig cycla. :wink:
Ladda gärna upp det du vill ha hjälp med. Men det kanske är copyright skyddat.
Annars är det bara att fråga, finns nog många här som är villiga att hjälpa till. iaf jag om tid finns.
Skriv svar