Identifiera komponent
Identifiera komponent
Mouser skickar ganska ofta fel komponenter, oftast kasserar jag dem bara, men det skulle ju kunna vara något som är värt att spara...
Någon som vet vad det här är för komponent? HU1C44
J2G
Ser ut att vara en spänningsregulator, men min Googlekarma är dålig och jag får inte några relevanta träffar.
Någon som vet vad det här är för komponent? HU1C44
J2G
Ser ut att vara en spänningsregulator, men min Googlekarma är dålig och jag får inte några relevanta träffar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Identifiera komponent
Ja, men på påsen står informationen om komponenten jag beställde, och inte den felskickade.
Och så fick du en HU1C44 i stället?
Då har Mouser den. Leta i deras sortiment.
Eller kanske det var personalen på order som stoppade i en privat komponent
de hade med sig till jobbet?
Då har Mouser den. Leta i deras sortiment.
Eller kanske det var personalen på order som stoppade i en privat komponent
de hade med sig till jobbet?
Betäckningen är en fabrikskod, mycket vanligt på ytade komponenter, enda sättet att tyda koden är att titta i databladet.
Eller att råka på någon som känner igen koden! Eller råka på någon som vet någon bra databas där man kan söka...
Och då var EF en bra början. Inte för att jag tänker lägga någon tid på det direkt...
Och då var EF en bra början. Inte för att jag tänker lägga någon tid på det direkt...
Skulle jag vara säker på vad det är för komponent skulle jag inte fråga här?!?
Dioden jag beställde kommer i SOD-123-kapsel, komponenten jag fick är inte den kapseln. Måhända är det någon annan diod.
Dioden jag beställde kommer i SOD-123-kapsel, komponenten jag fick är inte den kapseln. Måhända är det någon annan diod.
Jag har inte några planer på att mäta upp komponenterna. Frågade här utifall någon kände igen dem.
Har ni käkat gnällpiller hela bunten eller ? elf98 ställde en korrekt ställd fråga, med bild och allt, och folk börjar klaga på diverse konstigheter ?
Just an ordinary day på EF!
Det är inte för inte EF har rykte om sig att ha en dålig/taskig stämning och skrämmer bort folk som inte skriver 200% korrekta frågor...
Det är inte för inte EF har rykte om sig att ha en dålig/taskig stämning och skrämmer bort folk som inte skriver 200% korrekta frågor...
Det var inte meningen att gnälla, man kanske ser olika på problemet än trådskrivaren? Vi som skriver vill väl främst hitta en lösning på problemet, men exakt vilken lösning som efterfrågas kan vi ju inte veta... Jag tänkte just föreslå att det går att mäta på komponenten (det är ganska vanligt att det ligger en transistor eller en MOSFET i en sådan kapsel), men det var visst inte intressant.