Chuckhållare sökes

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
kajakmannen

Chuckhållare sökes

Inlägg av kajakmannen »

Hej

Håller på att bygga upp en robotstation med en ABB IRB 6400 robot med 8 kW frässindel samt skall nu bygga verktygsstativet för ett flertal chuckar.

Någon som vet vart jag kan hitta plastgafflar som håller de chuckar som inte används. På utrikiska så heter de Tool Holder Forks eller Tool Fingers men har inte hittat dom i Sverige.

Dom ser ut ungefär som i bilden och jag har bara hittat dom utomlands.

Någon som vet vart man kan beställa?Bild

MVH / Kajakmannen
ABBZ

Re: Chuckhållare sökes

Inlägg av ABBZ »

De borde du kunna få tillverkade i en fräs om de inte är mer komplicerade än bilden visar, materialet kanske är special med det ser ut som vanlig acetat/delrin plast.
sm7tjc

Inlägg av sm7tjc »

Vi gör liknande på jobbet ibland. De ser inte riktigt likadana ut och är till Mazak.
Tyvärr är det väldigt sällan vi kör dom, och vi har nog inget på lager. Jag kan plocka undan några nästa gång vi kör,
men risken är att det dröjer alldeles för länge tills dess.
Vi tillverkar dom i Polyamid (Inte lika starkt som acetal, men dom skall inte hålla för bra. Det är ju på reservdelarna som man tjänar pengar :twisted: ).
NickeNy
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av NickeNy »

Kajakmannen - Vilken typ av chuckar/verktygshållare?

sm7tjc - jag jobbar med att underhålla/reparera/installera Mazak, kanske köpt hållare av er någon gång? :humm:
kajakmannen

Inlägg av kajakmannen »

Vi kör med ISO30 chuckar (ER32). Har en liten CNC-fräs men dygnet har bara 24 timmar och jag köper hellre i detta läge.

MVH / Kajakmannen
NickeNy
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av NickeNy »

Ok. ISO30 är inget jag kommer i kontakt med så ofta tyvärr så där kan jag inte hjälpa dig.
Skriv svar