Funkis_Jacksons diverse samlade projekt
-
- Kontakt:
Funkis_Jacksons diverse samlade projekt
Hej och hå!
Efter en tids smygläsande här tyckte jag att det kunde vara dags att dela med sig av både mig, mina hobbies och mitt teknikintresse till er andra här på Elektronikforumet.
Då jag är en mångsysslare kommer inte tråden innefatta några längre projekt, utan flera kortare i den mån dom dyker upp och betas av.
Jag är en glad amatör, och tar mer en gärna emot kritik, så länge det är konstruktiv sådan.
Ser ni att jag gör något fel nånstans, så säg till.
Först ut i tråden har vi ett eftermarknadssprut till bil, nämligen Megasquirt 1 V3 som hade kakkat ihop lite.
Slutade med att vissa kablar fick lödas dit, ett tändslutsteg bytas och byte utav en kondensator.
Har ännu inte hunnit testköra i bil, men har förhoppningar om att den fungerar nu.
Efter en tids smygläsande här tyckte jag att det kunde vara dags att dela med sig av både mig, mina hobbies och mitt teknikintresse till er andra här på Elektronikforumet.
Då jag är en mångsysslare kommer inte tråden innefatta några längre projekt, utan flera kortare i den mån dom dyker upp och betas av.
Jag är en glad amatör, och tar mer en gärna emot kritik, så länge det är konstruktiv sådan.
Ser ni att jag gör något fel nånstans, så säg till.
Först ut i tråden har vi ett eftermarknadssprut till bil, nämligen Megasquirt 1 V3 som hade kakkat ihop lite.
Slutade med att vissa kablar fick lödas dit, ett tändslutsteg bytas och byte utav en kondensator.
Har ännu inte hunnit testköra i bil, men har förhoppningar om att den fungerar nu.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Kontakt:
Re: Funkis_Jacksons diverse samlade projekt
Detta får bli en delad post, pga avsaknaden av bilder på routern.
Soprumswifirouter som visade sig ha en redigt svullen kondensator, böt kondensator men denna ligger på is för tillfället då ett transistor saknas.
Efter detta har vi min kära (hatade) Samsung SGH-U700 Evo som fick för sig att börja dumma sig häromdagen.
Glappande knappar, bakgrundsbelysning, skärm som rullade, bild som vart inverterad. Allt möjligt och omöjligt började hända.
Efter en snabb felsökning konstaterades dock felet.
Ny flatkabel till slide-delen är beställd och uppdatering på denna front sker då jag fått hem den.
Soprumswifirouter som visade sig ha en redigt svullen kondensator, böt kondensator men denna ligger på is för tillfället då ett transistor saknas.
Efter detta har vi min kära (hatade) Samsung SGH-U700 Evo som fick för sig att börja dumma sig häromdagen.
Glappande knappar, bakgrundsbelysning, skärm som rullade, bild som vart inverterad. Allt möjligt och omöjligt började hända.
Efter en snabb felsökning konstaterades dock felet.
Ny flatkabel till slide-delen är beställd och uppdatering på denna front sker då jag fått hem den.
-
- Kontakt:
Sist, men inte minst har vi min nya leksak också.
Som ÄN så länge fungerar, men som måste modifieras om på alla tänkbara vis. Det var allt för denna gång.
Men ni kommer få se mer utav mig, jag har tre stycken 20kg's rackförstärkare som skall komma in på service hos mig så fort ägaren får tummen ur!
Som ÄN så länge fungerar, men som måste modifieras om på alla tänkbara vis. Det var allt för denna gång.
Men ni kommer få se mer utav mig, jag har tre stycken 20kg's rackförstärkare som skall komma in på service hos mig så fort ägaren får tummen ur!
-
- Kontakt:
Det står lite stilla med projekten just nu tyvärr.
En försändelse med flatkabeln till mobilen lämnade HongKong idag, bör ha den hemma tills på tisdag med andra ord.
PGA leveransbrist så dröjer även lasern och kameran till min 3D-scanner.
En försändelse med flatkabeln till mobilen lämnade HongKong idag, bör ha den hemma tills på tisdag med andra ord.
PGA leveransbrist så dröjer även lasern och kameran till min 3D-scanner.
hej funkis_jackson!
Här på forumet tycker jag att man får ta stor plats med sina projekt även om det leder till fler trådar så mitt förslag är att du delar upp dina projekt i flera trådar, det blir lättare att hitta dina projekt med sökfunktionen.
Lite konstruktiv kritik men en stor
för dina bilder, mycket utförliga ock tydliga och bra att du tar dig tid att fota, själv blir jag så ivrig när jag håller på med något att jag helt glömmer bort att plocka fram kameran
Ang din nya leksak, vart hittar men den? någon infosida? Såg ganska trevlig ut
Här på forumet tycker jag att man får ta stor plats med sina projekt även om det leder till fler trådar så mitt förslag är att du delar upp dina projekt i flera trådar, det blir lättare att hitta dina projekt med sökfunktionen.
Lite konstruktiv kritik men en stor

Ang din nya leksak, vart hittar men den? någon infosida? Såg ganska trevlig ut

-
- Kontakt:
Frågan är hur intressant det blir med ett gäng trådar som innehåller 1-2 uppdateringar innan projektet är klart?
Jag tror det blir enklare att få till en helhet om jag kör på med alla mina ''smågrejer'' i en och samma tråd, större projekt får naturligtvis en egen sådan.
Om nån mot förmodan vill hitta ett visst projekt igen, så kanske dom kommer ihåg att ''Ja just ja, det var den där killen med massa projekt i samma tråd''?
Angående paden så finns den här, http://www.merimobiles.com/Wopad_WR701R ... ri0547.htm
Har redan flashat om med annan rom, nästa steg blir Android 2.2 och överklockning.
Jag tror det blir enklare att få till en helhet om jag kör på med alla mina ''smågrejer'' i en och samma tråd, större projekt får naturligtvis en egen sådan.
Om nån mot förmodan vill hitta ett visst projekt igen, så kanske dom kommer ihåg att ''Ja just ja, det var den där killen med massa projekt i samma tråd''?
Angående paden så finns den här, http://www.merimobiles.com/Wopad_WR701R ... ri0547.htm
Har redan flashat om med annan rom, nästa steg blir Android 2.2 och överklockning.
- anders_bzn
- Kontakt:
Det finns en utmärkt tråd för små projekt: http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... =3&t=40388
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag gillar Funkis_Jacksons idé med flera små projekt i en tråd. 
"Frågan är hur intressant det blir med ett gäng trådar som innehåller 1-2 uppdateringar innan projektet är klart?"
Exakt! Då är det bättre att göra som du gjort. Så för min del får du gärna fortsätta på det här spåret.
Välkommen till forumet förresten.

"Frågan är hur intressant det blir med ett gäng trådar som innehåller 1-2 uppdateringar innan projektet är klart?"
Exakt! Då är det bättre att göra som du gjort. Så för min del får du gärna fortsätta på det här spåret.

Välkommen till forumet förresten.

- Mizzarrogh
Ja, tycker också detta blev mer överskådligt. Trevliga projekt. 

-
- Kontakt:
Oj, här händer det grejer!
Kul med lite respons
Tyvärr glömde jag fotografera dagens projekt, slaktade 6 stycken solcellsplattor som jag ska göra något trevligt utav.
Håller även på att fundera över växtbelysning.
Kul med lite respons

Tyvärr glömde jag fotografera dagens projekt, slaktade 6 stycken solcellsplattor som jag ska göra något trevligt utav.
Håller även på att fundera över växtbelysning.
-
- Kontakt:
Nu har det stått lite stilla ett tag, men nu är det dags för en uppdatering.
Min kära flatkabel till mobiltelefonen anlände från HK, så vi börjar med att kasta ihop den lite fort.
Äntligen ihop!
Och det fungerar
Efter detta råkade jag även plocka hem en kinalödstation som fungerar helt över förväntan, de spetsar med beläggning känns riktigt bra och temperaturregleringen verkar fungera tillfredsställande.
Den värmer på med 50w vid behov.
Var naturligtvis tvungen att provköra den
Testlödning Mer testlödning, är de stora punkterna jag gjort på denna bild.
Dock inte rengjort lödningen efteråt på bilden ännu, därav lite fluss. Ser det dugligt ut, eller råttskit?
40/60 lödtenn, ~280c, extra fluss vid behov, + nybörjare på lödning
Gillar ni mycket bilder i uppdateringar, eller tar jag i lite väl?
Fotografering är en utav mina hobbies också nämligen.
Min kära flatkabel till mobiltelefonen anlände från HK, så vi börjar med att kasta ihop den lite fort.
Äntligen ihop!

Efter detta råkade jag även plocka hem en kinalödstation som fungerar helt över förväntan, de spetsar med beläggning känns riktigt bra och temperaturregleringen verkar fungera tillfredsställande.
Den värmer på med 50w vid behov.
Var naturligtvis tvungen att provköra den

Testlödning Mer testlödning, är de stora punkterna jag gjort på denna bild.
Dock inte rengjort lödningen efteråt på bilden ännu, därav lite fluss. Ser det dugligt ut, eller råttskit?
40/60 lödtenn, ~280c, extra fluss vid behov, + nybörjare på lödning

Gillar ni mycket bilder i uppdateringar, eller tar jag i lite väl?
Fotografering är en utav mina hobbies också nämligen.
Bra tråd! Det kan aldrig vara för mycket bilder : )
Den där lödstationen ser väldigt lik ut den jag köpte på Kjelle för några år sen
Min är dock ljusblå..

-
- Kontakt:
Var mina lödningar så dåliga så ingen vill kommentera dom? 
Jag har stött på ett litet problem, min kära Wopad Tablet-PC har problem med enormt skitig ström från laddaren.
Det brusar, brummar och har sig ur högtalaren med laddaren inkopplad.
Har ni några tips på hur man kan rena signalen för att minska bruset?
Ferritkärna runt kabeln, kondensator?

Jag har stött på ett litet problem, min kära Wopad Tablet-PC har problem med enormt skitig ström från laddaren.
Det brusar, brummar och har sig ur högtalaren med laddaren inkopplad.
Har ni några tips på hur man kan rena signalen för att minska bruset?
Ferritkärna runt kabeln, kondensator?