Tja!
Jag vill kunna göra lite grejer som man kan göra på ny tjusiga mercedes-bilar.
Jag vill kunna låsa/låsa upp bilen när min telefon är i närheten (bluetooth) och även få upp en programmeny i telefon där jag kan låsa/låsa upp bilen, sätta igång och slå av larmet etc. manuellt.
Jag söker BT-enheter med potentialfria reläutgångar som kan paras ihop med telefonen för enkla styrningar, har sett exempel på detta på amerikanska siter men undrar om det finns liknande i Sverige?
blåtand - styra bilen
Re: blåtand - styra bilen
Vad har du för telefon till att börja med.
Vad är de för bil?
Någon färdig elektronik + mjukvara känner jag inte till, de kan nog någon annan svara på.
Vad är de för bil?
Någon färdig elektronik + mjukvara känner jag inte till, de kan nog någon annan svara på.
Re: blåtand - styra bilen
Jag har en Xperia X10 (stora varianten) o jag har en volvo s70 från 98.
Blåtand kanske blir överkurs, en kompis till mig installerade fjärrstyrning till sitt centrallås på sin bil, då följde det ju med en dosa med fyra knappar på tror jag det var om jag minns rätt, och en mottagare/relälåda med fyra utgångar på att koppla till vad man vill.
Så långt är problemet löst (tänkte ta ut kortet ur fjärren o göra ett eget snyggare hölje) men jag skulle vilja att bilen låstes upp och larmades av när jag är i närheten samt att den låser o larmar på när jag går ifrån.
Idé?
Blåtand kanske blir överkurs, en kompis till mig installerade fjärrstyrning till sitt centrallås på sin bil, då följde det ju med en dosa med fyra knappar på tror jag det var om jag minns rätt, och en mottagare/relälåda med fyra utgångar på att koppla till vad man vill.
Så långt är problemet löst (tänkte ta ut kortet ur fjärren o göra ett eget snyggare hölje) men jag skulle vilja att bilen låstes upp och larmades av när jag är i närheten samt att den låser o larmar på när jag går ifrån.
Idé?