Sökes hjälp, felsökning på löparband östergötland

pelle1234

Sökes hjälp, felsökning på löparband östergötland

Inlägg av pelle1234 »

Hej!
Det är något galet med löparbandet, Pro-form perspective 585, displayen lyser upp men reagerar inte på någon knapptryckning.
I normala fall piper det till när man slår igång det, men det är helt tyst.
Det beter sig som en hängd dator.
Allt började med att det stängde av sig under tiden min sambo gick på det, till en början behövdes det bara startas om så fungerade det som vanligt. Det stängdes aldrig av när jag jag eller min sambo sprang på det. Märkligt....

Har fått diverse tips ifrån en amerikansk sida.
Bland annat testat glassäkringen den är hel enligt multimetern, på kretskortet lyser det en röd lampa när bandet är igång.
Blinkar den så är det motorfel, lyser den konstant så är det kontrollpanelsfel eller kabel mellan kontrollpanel och kretskortet på löpbandet fick jag förklarat.
Så jag plockade isär kontrollpanelen, där under sitter det ytterligare 3 kretskort synliga. Men jag ser inga fel (brända komponenter eller kabelanslutningar. det kan givetvis vara så att kabeln fått ett avbrott någonstans på vägen mellan kontrollpanelen och löpbandskretskortet.

Jag är inte så kunnig, så jag behöver hjälp med felsökning elektronik, är beredd att betala för felsökningen.
Vi köpte löpbandet begagnat i juli -10 för 6500kr, nytt kostade det 12000kr år 2007.
Mvh Pelle
Bor i Boxholm