UV box
UV box
Var precis uppe i norrland och tog isär min gammal uv-box, vilket mest bestod av spånskiva + rör.
Både rör och glasskiva överlevde att fraktas i ryggsäck från norrland till skåne.
Kände att jag behövde kunna förvara den på något vettigt sätt och kom då på att jag har en tom verktygs-väska jag köpte för länge sedan.
Lite snickrande i förrgår och igår så har jag en uv-box, det som är kvar att göra är att fixa skum i locket så det pressar ner kortet också.
Rören startade upp fast de har legat 10 år eller så hos föräldrarna.
Både rör och glasskiva överlevde att fraktas i ryggsäck från norrland till skåne.
Kände att jag behövde kunna förvara den på något vettigt sätt och kom då på att jag har en tom verktygs-väska jag köpte för länge sedan.
Lite snickrande i förrgår och igår så har jag en uv-box, det som är kvar att göra är att fixa skum i locket så det pressar ner kortet också.
Rören startade upp fast de har legat 10 år eller så hos föräldrarna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: UV box
Den är till för exponera kretskort när man hemmaetsar dom.
Det som saknas som jag kanske lägger till är en timer, skum ska jag trycka i locket i alla fall.
Det som saknas som jag kanske lägger till är en timer, skum ska jag trycka i locket i alla fall.
Den såg ju bra ut!
Men är inte glaset lite för nära rören, dvs. korten kommer för ligga nära rören?
Men är inte glaset lite för nära rören, dvs. korten kommer för ligga nära rören?
Ah okej, inga.. vad heter det / vad ska man kalla det.. ?
Det blir inte sämre exponerat på något ställe på kortet?
Du får lägga upp bilder på kort också förstås

Det blir inte sämre exponerat på något ställe på kortet?
Du får lägga upp bilder på kort också förstås

Har testat lite, fick lite problem i kanten av kortet. Men tror det beror på att det blev glapp mellan kort och papper.
Jag testade oh-film, det gick lite väl fort 20-30 sec.
Testade med papper, ca 3min
ska nog köra papper + oh-film + pcb:n
Min laserskrivare är nog inte den bästa precis.
edit: pappret diffuserar ljuset lite också, ska testa dubbla papper också. då lär det ta 10min eller så..
Jag testade oh-film, det gick lite väl fort 20-30 sec.
Testade med papper, ca 3min
ska nog köra papper + oh-film + pcb:n
Min laserskrivare är nog inte den bästa precis.
edit: pappret diffuserar ljuset lite också, ska testa dubbla papper också. då lär det ta 10min eller så..