TACK för länken! Har ett likadant tidur så det blir perfekt! Signalen från mobilen har jag tagit från en diod till knappbelysningen och minus är kopplat till telefon batteriets minus. Testade att löda på uttaget från vibratorn men strömmen blev under 2 volt (krävs 3v).
Kan säga att det var OTROLIGT svårt att löda på dessa microskopiska punkter, tror jag satt 8 timmar totalt + en pajad mobil innan jag lyckades träffa rätt. Efter jag lyckades for jag till macken och köpte epoxy vilket jag dränkte över lödningen

Tanten och dottern bad jag sitta blixtstilla i vardagsrummet.
Ang, kondensatorn så var den ej menad att försörja hela reläkortet utan skulle sitta på utgående +kabel från reläkortet som i sin tur går till ett fristående relä (det relä som sitter i min byggsats klarar inte mer än att driva ett större relä)
Så enkelt förklarat/timer: sätt en konding på +kabeln till helljusets relä på bilen och varje gång du slår på helljuset så laddas kondingen och försörjer reläet till kondingen är tom = helljuset släcks. Kanske dum jämförelse men kom inte på nåt bättre

Har inte en aning om ifall det fungerar heller utan bara en teori jag har.
Min elektronikkunskap är urusel så microprossesorer och högteknoligi kan jag noll om.
Skulle behöva hjälp med en annat projekt som stannat pga. okunskap, har byggt en liten pelletskamin som behöver ström var 5min i några sekunder (för att mata in pellets). Finns det någon enkel pryl eller någon som kan tillverka en vore det bra.
Mvh.