Hjälp med blästring
Hjälp med blästring
Hej!
Någon som kan erbjuda blästring mot passande muta?
Offren är målade smideslampor som ska få ny färg. Största måttet är ca 45cm för en "arm" och 30cm för en "kupa". Prylarna finns i Göteborg (bor i Gråbo) och är på förhand strippade från sånt som inte ska blästras. Nuvarande metod är att slipa med vinkelslip/roterande stålborste/multiverkty/smärgelduk, och det är drygt.
Någon som kan erbjuda blästring mot passande muta?
Offren är målade smideslampor som ska få ny färg. Största måttet är ca 45cm för en "arm" och 30cm för en "kupa". Prylarna finns i Göteborg (bor i Gråbo) och är på förhand strippade från sånt som inte ska blästras. Nuvarande metod är att slipa med vinkelslip/roterande stålborste/multiverkty/smärgelduk, och det är drygt.
-
Re: Hjälp med blästring
Bra rubrik, man ser på en gång vad det är frågan om.
Men att det har så mycket med elektronik att göra att det ska ligga under elektronik avdelningen på forumet är jag kanske tveksam till.
Ursäkta att jag haft en dålig dag, pga att jag letat saker timtals för att de inte är där de ska vara. Att du blir offer för min ilska är inte rättvist. Men det är inte heller rättvist att jag ska leta timvis för att andra inte kan hålla ordning på sina grejor, och är dåliga på att strukturera. Varför ska det vara så svårt?
Men att det har så mycket med elektronik att göra att det ska ligga under elektronik avdelningen på forumet är jag kanske tveksam till.
Ursäkta att jag haft en dålig dag, pga att jag letat saker timtals för att de inte är där de ska vara. Att du blir offer för min ilska är inte rättvist. Men det är inte heller rättvist att jag ska leta timvis för att andra inte kan hålla ordning på sina grejor, och är dåliga på att strukturera. Varför ska det vara så svårt?

Det har jag inget problem med. Tycker en mod. att tråden passar bättre under övrigt, så flytta den.
Hur många delar är det??
Kan kanske lösa detta för dig.
45cm lång.. hur bred?? 3cm? nått sånt kanske för en "arm"
30cm för en "kupa" diametern? Höjden då??
MVH
Fimo
Kan kanske lösa detta för dig.
45cm lång.. hur bred?? 3cm? nått sånt kanske för en "arm"
30cm för en "kupa" diametern? Höjden då??
MVH
Fimo
Det är fyra delar, två kupor och två armar.
Typ såhär ser de ut:
Lampan är knappt 30 cm hög och störrsta diametern är 30 cm, armen är nästan 40 cm lång och fästet som är vinkelrtt mot armen är ca 30 cm. Fästets bredd är ca 5cm på bredaste stället
Jag kan nog ordna ett foto med linjal om det är på gränsen med måtten
Typ såhär ser de ut:
Kod: Markera allt
Lampa
___O___
___--- ---___
| |
| |
| |
| |
|_________|
|
|_______________________
|
|
|
Jag kan nog ordna ett foto med linjal om det är på gränsen med måtten
ska nog inte vara några problem,
dom är målade nu va ja kan förstå, och du vill ha dom metall rena?
Bor i MDL förövrigt
dom är målade nu va ja kan förstå, och du vill ha dom metall rena?
Bor i MDL förövrigt
Precis så!
De är målade och jag vill ha bort färgen för att kunna måla dem på nytt med fräch färg.
Jag skickar PM.
De är målade och jag vill ha bort färgen för att kunna måla dem på nytt med fräch färg.
Jag skickar PM.
Gott om tid har jag tyvärr ont om, så de har inte blivit målade än
Lovar att posta en bild när de har blivit målde, fått ny el och nya glas. Eller kanske en mellanlägesbild

Nu har vi börjat måla lite. Ytorna är först tvättade en extra gång (vatten och diskmedel), sedan torkade, primade och målade två gånger med Hammerlite
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.